OpticMedia
Autodesk 3D Studio Max / 9 jaar geleden
Gebruik van Attach objects Ik zit met het volgende 'probleem'.
Mijn ervaring met Max is dat deze meer last heeft van 1000 losse objecten dan 1 enkel object in de viewport. Ik heb een groot object geimporteerd bestaande uit erg veel losse objecten (ca. 30000) en hierdoor reageert max erg traag. Qua polygonen valt het erg mee maar als ik attach doe in de edit poly en een hele rits objecten in één keer probeer toe te voegen dan loopt max compleet vast. Als ik dit met ca. 10 objecten per keer probeer gaat het goed maar dan duurt het wel eventjes.... Is hier een andere oplossing voor misschien?
Alvast dank!
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
3ddy

j = 0
target = undefined
for i in selection do
(
   if j == 0 then
   (
      target = i
      convertTo target Editable_Poly
   😄else(
      polyop.attach target i
   😄
   j = j + 1
)

Niet de mooiste code, maar het werkt. Je kunt alles selecteren en het script runnen. Dan gaat hij lopen. Werkt dit niet, laat het me even weten.
 9 jaar geleden
OpticMedia
Ah je bent geweldig! Ik ga dit even proberen, thanks!
 9 jaar geleden
Wicked
Het bestand wat je importeert.. toevallig een .obj of .dwg?

Je kunt bij 1 van die twee namelijk bij de import settings aangeven dat het als 1 mesh wordt geimporteerd. "import as single mesh" ofzo heet die optie.
 9 jaar geleden
3ddy
Ah niet eens aan gedacht, dat kan ook eventueel. Als het toevallig niet zo is, kun je het als OBJ exporteren. En dan weer importeren. Materialen worden wel wat anders, als je bijzondere instellingen erin hebt.
 9 jaar geleden
OpticMedia
De laatste optie is wat omslachtig maar lijkt inderdaad het 'beste' te werken, top voor de reacties dus!!
 9 jaar geleden