GroundZero
Werk in Ontwikkeling / 9 jaar geleden

Belichting zoals een

 Like
Volg
 Reageer
Nog 10 reacties weergeven
Pgabriel
Edit: Scene is een beetje een puinhoop.
Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld voorstander van het animeren van een camera en haar settings.

Anyho. Je materials en de kleuren helpen niet echt om er snel doorheen te komen.

Ik zou ff terug naar basic gaan. De vorm namaken van een box incl gaten voor het raam. grijs materiaal override erop. en dan aan de slag met je lampen en de camera.
 9 jaar geleden
Wicked
Probeer dit 's:
- Vray sun intensiteit standaard laten
- Vray Lights op "Invisible"
 9 jaar geleden
GroundZero
Kijk, dat scheelt inderdaad al heel veel haha, zo is het inderdaad erg mooi! echter zie ik nu weinig tot geen licht meer van de andere lampen af komen kan dat kloppen? de gehele scene is nu donkerder, dus nu moet ik dat oplossen, en dat kan ik doen door de GI multiplier wat op te hogen?

In elk geval dank voor je reactie!!!

EDIT: Ik dacht dat het scheelde maar wanneer hij echt gaat renderen dan is de schaduw weer weg. Tijdens het calculeren van het licht leek er wel schaduw te zitten. Zal zo een foto plaatsen.
 9 jaar geleden
Wicked
Oja, GI uitzetten!! Vergeten te melden hiervoor.

EDIT: Het volgende geldt alleen voor Mental Ray.
Indien scene te licht/donker is je exposure value aanpassen bij je Vray skymap. Sneltoets is (default) "8".

Voor Vray pas je de exposure settings aan in de Vray camera.
 9 jaar geleden
Wicked
Had het een beetje bij het verkeerde eind. Exposure control pas je aan in je Vray camera. Niet in je skymap.

Verdere instellingen zoals andere/betere schaduw e.d. is erg scene afhankelijk. Is moeilijk te zeggen vanaf hier. Evt kun je je scene opnieuw delen.
Mijn tip is in ieder geval om (meer) tutorials mbt dit onderwerp te zoeken en te bestuderen.
 9 jaar geleden