Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Magic Totem

Blender baby!!! 8 jaar geleden geplaatst 2016. 0 Likes 5385 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Kornelis van der Bij
Ziet er cool uit hoor. Was de bal in het midden lastig om te doen?
Lijkt alsof er rook in zit?
 8 jaar geleden
DavidJaasma
dankjewel!

Als je weet hoe het uiteindelijk moet was de bal niet heel moeilijk, maar in het proces ben ik wel over wat obstakels gestruikeld.

Het komt er gewoon op neer dat ik 2 dezelfde smoke simulations heb gebruikt. met een forcefield in het midden. 1tje begint pas later en daarom zijn de kleuren niet heel erg gemengd. (het is dus ook rook 😄 )
 8 jaar geleden
Kornelis van der Bij
Nou mooi effect geworden.

Volgens mij gebruik je een paar Rect lights. Of hoe dat ook maar heet in Blender.

Wat ik meestal doe, is of een box gradient in de texture van die lamp gooien. zodat je licht wat zachter wordt in de hoeken. Of zoek een paar mooie HDRI textures van lampen op en plaats die als texture in je licht.

Je hebt nu twee van die hele harde vierkanten in de reflectie van die sphere. Dat counteract dat probleem wat.
 8 jaar geleden
DavidJaasma
Bedankt voor de tip ga ik zeker gebruiken in mijn volgende project!
 8 jaar geleden
 Reageer
Meer van  DavidJaasma
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc