Account maken  Inloggen
3ddy
Blender / 4 jaar geleden
Iron Man Brushed Metal in Cycles Het model heb ik gedownload van een stl site. Helaas is de link daarvan nu stuk, dus geen idee van wie het eigenlijk is. Maar als we daar met ons allen even niet op letten, het gaat hier om de shading. Geprobeerd brushed metal in ironman kleurtjes te maken zonder texture coordinaten en volledig procedureel. Versleten edges met pointiness slot van de Geometry node gedaan. Gerenderd in een 1 minuut op 2 videokaarten (geen titans, maar een 760 en een 960) Ik wil nog brush richtingen bepalen, kijken of dat gaat lukken. Maar vooralsnog zeer tevreden met het resultaat met Cycles.
 Like
Volg
 Reageer
DavidJaasma
bij het brushed metal is het echt super vet dat je daar een soort van versleten materiaal van hebt gemaakt (de lichtere randen).

Heb je de reflectie ook opgesplitst in 2 verschillende delen? een zachte en een harde reflectie?
 4 jaar geleden
3ddy
Thx! Daar lijkt het misschien op, maar ik wissel een met noise van een donkere en een lichtere diffuse shader. Daarover doe ik een glossy shader met een roughness die wisselt met dezelfde noise. Maar de zachte is denk ik dan de difusse shader als je dat bedoelt.
 4 jaar geleden
3ddy
Even het licht wat aangepast en het brons een lakje gegeven.
 4 jaar geleden
DavidJaasma
nee het was gewoon een vraag omdat de meeste materialen een harde en een zachte reflectie hebben en om dat toe te voegen verhoogt dat de realistischiteit.
 4 jaar geleden
3ddy
Ja klopt, dat is inderdaad wat ik probeerde te doen. Vind trouwens dat de eerste beter uit de verf kwam dan de laatste. We gaan gewoon weer lekker verder

PBR rendering van Cycles is gewoon te awesome.
 4 jaar geleden
DavidJaasma
mischien valt de lak iets beter als je de HDRI iets draait of verandert.

Het rode gedeelte van ironman is volgens mij geverft metaal en daar zou je heel makkelijk een mix van noise of cloud textures indoen. en als je het materiaal iets laat verweren dus krassen enzo erin lijkt het vaak al veel meer realistisch. (maar ik weet natuurlijk niet wat jou doel is. mischien wil je het juist zo clean mogelijk laten lijken.)
 4 jaar geleden
3ddy
Eerst even de basis goed, en dan weer verder. Maar goede ideeen, thx! Ik ga er (net als die skull) binnenkort weer mee verder
 4 jaar geleden
3ddy
@DavidJaasma: Heb wat noise toegevoegd aan de verf.
 4 jaar geleden
3ddy
Nieuwe aanvulling op de shader. Wat flakes toegevoegd in de lak. Deze flakes "flikkeren" ook als het object ten opzichte van de camera beweegt. Iedere flake heeft zijn eigen normal vector.
 4 jaar geleden
3ddy
Flikkerende flakes (als je goed kijkt) Ik ga nog een langere versie uploaden.
 4 jaar geleden
Ijp
Dat ziet er strak uit.
 3 jaar geleden
3ddy
Thx Ijp!
 3 jaar geleden