thumbnail

3dsMax - met weinig geheugen meer crashes

Door: Edwin van het Bolscher, 17 augustus 2010 Ken Pimentel van Autodesk heeft op zijn weblog een lijst van hoeveelheden geheugen met gebruikerspercentages geplubliceerd.
Tot zijn grote schrik is zo'n 68% van de gebruikers zich niet bewust dat men te weinig geheugen heeft. Volgens Ken heeft 3ds Max minimaal 4Gb nodig om beter te presteren. De bron van alle instabiliteit van het pakket is toch echt te weinig geheugen. Het wordt aangeraden om minimaal 8Gb in de kast te hebben, en dan zit je toch automatisch aan een 64bits systeem (mocht je het nog niet hebben).

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat 3ds Max instabiel is. 3ds Max heeft een drukke agenda als het gaat om alle complexe datapakketjes. We moeten trouwens niet vergeten dat 3ds Max nog steeds onder handen wordt genomen in zijn motor, oftewel het Excalibur project.
7548 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Blenderheads Episode 6, toekomst Blender

Bruisend festival Exposure presenteert nieuwe lichting creatief talent van HKU

Wil je niet dat Meta AI traint met jouw gegevens? Kom in de benen!

Interview met Patrick Chin - Dr. Panda

Laat horen wat jij vindt van de verplichte AOV voor ZZP'ers

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten