thumbnail

Guerrilla Games gebruikt opnieuw Houdini

Door: Edwin van het Bolscher, 4 mei 2011 Guerrilla Games gebruikte voor Killzone 3 opnieuw SideFX Houdini om hun simulaties een realistisch tintje te geven. Dit keer werd Houdini ingezet om een oceaan te simuleren die in botsing komt met ijsbergen en verlaten olieplatvormen. Alle animaties zijn uiteraard voor-geanimeerd en is niet interactief in-game, maar het draagt zeker bij aan de ervaring in het spel.

In Killzone 2 is ook gebruik gemaakt van Houdini. Het werd toen gebruikt voor het breken van objecten, kledingsimulatie en om terrein te genereren.

Het interview op de site van SideFX:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1952&Itemid=68
8097 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Corridor Crew: vergeten Disney's Magic Prisma met Paul Debevec

Post Panic stopt

Substrate: De volgende revolutionaire stap in shaders

Steeds meer bedrijven tegen AI

Interview met Justin van der Lek - Weta Digital

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten