thumbnail

Blender 2.69 FBX import

Door: Edwin van het Bolscher, 17 oktober 2013 Blender Foundation heeft sinds kort FBX importeer mogelijkheden. Voorheen was het alleen mogelijk FBX bestanden te exporteren, waardoor oudere formaten als OBJ en 3DS werden gebruikt om geometrie uit te wisselen. In Release Candidate van 2.69 kun je dit al uitproberen.
Het Autodesk bestandsformaat wordt veel gebruikt om tussen 3D software pakketten en game-engines geometrie, uv-coordinaten en animaties uit te wisselen.
Ook de Cycles renderer (GPU renderer van Blender) heeft verbeteringen gekregen op het gebied van haar en subsurface scattering. De motiontracking kan nu ook vlakken aan, hierdoor wordt het makkelijker om bijvoorbeeld beeldschermen of poster in het bronmateriaal te tracken.

De Release Candidate kun je hier downloaden.

Open Subdiv in Autodesk Maya


Al was Blender niet meer weg te denken, veel mensen onderschatten het programma nog steeds. Om een klein inzicht te geven wat Blender kan is hier de showreel met werk dat volledig of deels met Blender is gedaan:
8898 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Interview met Joel Einhorn

Blenderheads Episode 6, toekomst Blender

Bruisend festival Exposure presenteert nieuwe lichting creatief talent van HKU

Wil je niet dat Meta AI traint met jouw gegevens? Kom in de benen!

Interview met Patrick Chin - Dr. Panda

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten