thumbnail

De tomeloze ambitie van Exact & Max Verstappen

Door: Edwin van het Bolscher, 3 juni 2016 Amsterdam - Kingsday en Ambassadors zijn samen verantwoordelijk voor de nieuwe, internationale campagne ‘New Accountancy’ voor Exact. In de hoofdrol: de jongste Formule 1-winnaar ooit, Max Verstappen.

Exact herkent in Max Verstappen de onvermoeibare drang zich steeds te blijven verbeteren. Experimenteren, ontwikkelen, presteren. Met diezelfde instelling ontwikkelt Exact innovatieve cloud business software die bedrijven wereldwijd helpt hun doelen te bereiken.

Stephen Pepper – Regisseur:
"Na de briefing van Kingsday trokken we vrij snel de conclusie dat we het beste resultaat zouden behalen als we de Formule 1-auto van Max en de omgeving volledig in CG zouden maken. Het bleek namelijk niet haalbaar om de echte auto op locatie te krijgen.



Tijdens dit proces hebben we veel beelden geanalyseerd en hebben we er - door nauw samen te werken met Exact en het Formule 1-team - voor gezorgd dat de bolide er zo echt mogelijk uitziet en beweegt.
Omdat we met een vast camerastandpunt werkten hebben we gebruik gemaakt van scherpte-diepte instellingen om ervoor te zorgen dat de auto niet te veel zou afleiden van de titels in de achtergrond. Vaak maakt een vast camerastandpunt dingen eenvoudiger maar in dit geval gaf het ons een extra uitdaging.
Ik heb in het verleden veel aan autocommercials gewerkt, maar om zelf de regie in handen te hebben bij dit project was natuurlijk fantastisch. Ons team heeft er met veel plezier aan gewerkt en we zijn erg blij met het eindresultaat.”

Rens Pluijm – Head of Sound Design:
“De F1-autogeluiden hebben we zelf op het Circuit de Catalunya in Barcelona opgenomen. Op een testdag konden we goede opnames van de wagen maken zonder achtergrondgeluid en in het juiste perspectief voor de film. Helaas heeft Max die dag geen ‘donuts’ gedraaid, dus dat hebben we in Sound Design op een andere manier opgelost.
De muziek-track hebben we vrij percussief gehouden met weinig tonale elementen, zodat het niet teveel zou botsen met de autogeluiden en bovendien goed zou werken met de teksten in beeld. In de slowmotion stukken hebben we tonale bass-geluiden gebruikt, om zo meer contrast te krijgen met de hoog klinkende motorgeluiden.

Het leukste van deze opdracht was de auto te zien transformeren van animatie naar fotorealistisch beeld en om daar dan de juiste sounds bij te maken. De opnames in Barcelona waren natuurlijk ook erg leuk om te doen.”

Kijk hier voor een VFX Breakdown

Lees meer over Ambassadors
6753 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Post Panic stopt

Still Here

Dutch-Speaking Meetup op BCON23

Corridor Crew: vergeten Disney's Magic Prisma met Paul Debevec

The Outpost gaat stoppen

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten