thumbnail

Autodesk 3ds Max 2018

Door: Edwin van het Bolscher, 12 april 2017 Sinds vandaag kregen we de mogelijkheid 3ds Max 2018 te downloaden van de Autodesk site. De nieuwe versie laat direct zien dat Mental Ray voorgoed is verdwenen in het landschap van 3ds Max. Het is vervangen met de hoog aangeschreven Arnold Renderer van Solid Angle.
Ook de vervelende grote "file" menu knop die ooit in 3ds Max 2013 is geïntroduceerd is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een regulier dropdown menu.
Op dit moment kunnen we nog niet de "What's New" sectie lezen. Maar we kunnen een ding wel vaststellen dat de interface flink aangepast is. Of het ten goede komt aan de workflow is de volgende vraag (trackview editor is bijvoorbeeld niet meer te maximizen) maar over het geheel voelt de interface een stukje snappier.

De lijst met nieuwe mogelijkheden:

Arnold renderer:
  • The MAXtoA plugin includes Arnold version 5
  • Volumetric effects with OpenVDB support
  • Atmospheric effects
  • Procedural (proxy) objects allow scene interchange with other Arnold plugins
  • Extensive array of built-in Arnold professional shaders and materials
  • Supports 3rd party shaders compiled for Windows and Arnold 5
  • Easy Image-Based-Lighting workflow with separate Environment and Background capabilities
  • Arnold Properties modifier controls rendertime effects and options per-object
  • Arbitrary Output Variable (AOV) support for compositing and post-processing
  • Depth-of-Field, Motion Blur and camera Shutter effects
  • New VR camera
  • New easier-to-use layered Standard Surface with Disney compatibility, replacing Arnold Standard Shader
  • New melanin-driven Standard Hair Shader with simpler parameters and artistic controls for more natural results
  • Supports Photometric lights for easy Revit interop. Full support of 3ds Max Physical material and legacy maps.
  • All-in-one Arnold light supports textured area lights, mesh lights, Skydome and Distant light sources.
  • New Portal mode for Quad and Skydome lights to improve sampling interior scenes.
  • New Roundness and Soft Edge options for Quad and Spot lights.
  • Scene Converter presets and scripts to upgrade legacy scenes.


UI:
  • QT5 framework with enhanced docking
  • Timeline tear-off
  • Ongoing Hi-DPI icon conversion (370 icons converted)
  • Tear-off menus
  • Faster switching between workspaces
  • Modular main toolbar.


MCG:
  • Easy Map adds the ability to map over an operator by connecting an array of values for graph simplicity
  • Live Type displays computes types in the editor as you work
  • MCG type resolver improved so you no longer need to add extra nodes to provide hints about the type system in MCG
  • Compiler significantly improved to better optimize graph expressions, particularly with functions
  • No longer need to unpack MCG graph and MCG now uses compounds from the package
  • Consumes graphs in package form (.mcg) by simply dragging in the viewport
    Automatic tool input generation
  • More artist friendly operator/compound naming and categorization
  • New Node Properties window with better operator/compound descriptions
  • 78 new operators


Motion paths:
  • Previews the path of animated objects directly in the viewport. You can adjust motion paths using transforms, and convert them to and from splines


State sets:
  • SlateSDK based UI gives you a more consistent look and functionality
  • New node based render pass management


De online documentatie staat nog niet klaar, maar je kunt het wel downloaden in zijn geheel: http://download.autodesk.com/us/support/files/3ds_max_2018_help/3dsMaxHelp2018.exe
5079 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Sketchfab op 3dhype

LIFELESS - HKU

Zomerstages Disney

Rik Schutte - Spider-man: Into the Spider-Verse

Interview met Patrick Chin - Dr. Panda

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten