thumbnail

Nieuwe procedural shaders plugin voor max

Door: Ivo-D, 25 oktober 2004 Na de Simbiont max plugin voor procedural shading zie: http://www.darksim.com/html/simbiontmax.html

Is er nu ook de procedural shader plugin Natural shaders genoemd van Rebelthink.

Deze plugin is gemaakt om de meest irritante mainstream shaders mee te maken.
Iedere 3d beginneling heeft er aan moeten geloven hoe moeilijk het kan zijn om een mooie water texture/shader te krijgen, laat staan voor een ocean scene.
Of bv een sneeuwlandschap, misschien met wat ijsschotsen?

Dat kan nu allemaal een stuk makkelijker, de plugin bestaat namelijk uit 5 basis shaders

-magma
-sand
-snow
-sea
-rock

Allemaal bezitten ze de basis parameters difuse bump, displace , reflection en voor waar nodig is refraction.
+ faloff gradients etc

De settings gaan van korrel/vlok, tot golfjes, schuimkoppen en zelfs erosie en golven aan de hand van windkracht en richting.

Over het algemeen is de plugin zeer gebruiksvriendelijk alleen heeft het nog een beejte een conflict soms in combinatie met standaard andere shaders.

Maar dit is hun eerste versie en zeker de moeite waard om eens te proberen, de resultaten zijn heel natuurgetrouw en werken heel mooi met licht.

De demo kan je van hun site halen met een zip vol met documentatie en tutorials.
Het enige echte minpunt vind ik dat het maar een 6 dagen trial is.

Hopelijk word dat nog iets verlengd.

-momenteel ligt de site er tijdelijk uit-
4890 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Ivo-D

Populaire onderwerpen

Corridor Crew: vergeten Disney's Magic Prisma met Paul Debevec

Dutch-Speaking Meetup op BCON23

Post Panic stopt

Still Here

Postoffice Amsterdam openhuis met ADNIGHT 13 okt

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten