Account maken  Inloggen

Nieuwe turorial set van 3D-Palace is uit.

Door: marjan van der meulen, 1 maart 2005 Nieuwsbericht van 3D-Palace.com – 3D-Palace heeft zijn tweede uitgave van de populaire DVD series voor 3D Studio Max klaarliggen. De vorige uitgave, “High Quality, Low Cost”, was hoger dan 3D-Palace ooit had gedacht. Het gaat erop lijken dat de tweede populairder gaat worden.

Met meer dan 30.000 leden, is 3D-Palace, op dit moment, de grootste 3d studio max training site ter wereld – het heeft connectie met veel van de grotere studios en heeft een internet Tv-programma met meer dan 100.00 kijkers, met reviews, nieuws en nog veel meer in 45 minuten per aflevering.

ULTIMAX ARMAGEDDON is de eerste video tutorial set die meer dan 50 uur aan materiaal bied – met deze meer dan 80 uur durende dubbel DVD set leer je alles wat je nodig hebt om deze enorme, zeer gedetailleerde machines uit te werken, geschikt voor gebruik in je eigen projecten of om de technieken te leren voor je eigen zeer gedetailleerde projecten. Met concept art speciaal uitgewerkt voor dit project door een top concept artist in Londen gaat deze tutorial set letterlijk van een kompleet lege scène in 3d studio max helemaal naar een volledig geanimeerd project. Er is niets wat ontbreekt.

Het doel van de tutorial is je te laten zien hoe je alle onderdelen kunt creëren die je nodig hebt voor de sci fi scène - Ultimax Armageddon – Ultimax is een gigantische mobiele tempel die van stad tot stad gaat zodat de uit de dood herrezen bemanning offers kan maken om zichzelf in die staat te houden. (Later dit jaar zullen er DVD’s verschijnen die laten zien hoe je e crew kunt ontwikkelen) De gigantische wandelende machine is 380 meter hoog en is zelfs tot in de popnagels gedetailleerd. Ultimax heeft gangen, deuren, toegangspanelen, pijpen, bekabeling, trappen en ladders, bemanningsdekken, hangaars, commando ruimtes, enorme wapensystemen en daarnaast nog veel meer.

Deze keer laten we zien (over het algemeen het model zelf) hoe je kunt unwrappen, textures creëren en ze plaatsen. We laten ook zien hoe je de aanvullende voertuigen, verkenners en stormvoertuigen, kunt ontwikkelen, die vanuit de hangaars vliegen en, op de grond, in twee benige voertuigen veranderen. We laten ook zien hoe je deze kunt riggen en animeren. Daarnaast laten we ook bij deze zien hoe je ze kunt unwrappen en texturen. Wil je iets om te vernietigen? We laten ook zien hoe je een archeologisch gebouw van 300 meter hoog kunt creëren.
Wat krijg je met deze enorme set? Twee DVD’s met de tutorials en makkelijk te gebruiken interface die worden geleverd in een mooi verpakt DVD doosje – de tutorial neemt je van een lege scène (er zijn geen plug-ins voor nodig) mee naar een scène met over het scherm rondstampende voorwerpen die schieten en dingen aanvallen.
Er waren mensen die zich zorgen maakten over het aantal polygonen – het belangrijkste doel van deze tutorial is om te laten zien dat je WEL met een absurde hoeveelheid polygonen kunt werken zonder dat je pc ontploft. De Ultimax zelf, zonder de andere voertuigen, is meer dan 4 miljoen polygonen. Vanwege de kracht van Xref’s en isoleren en een ‘hide’ functie is er geen reden dat niet iedereen met een fatsoenlijke computer dit niet kan maken.

Naast de tutorials krijg je ook toegang tot alle max bestanden die zij gebruiken in het ontwikkelen van deze set plus de setup Wip plaatjes zodat je kunt bijhouden waar je mee bezig bent. Daarnaast krijg je ook nog toegang tot de concept art, plannen en de psd bestanden voor de textures. Beneden staan alle onderdelen, extra’s enzovoorts die bij de DVD’s horen.

ULTIMAX ARMAGEDDON
1 – The sole of the toe
2 – Toe Inhibitor
3 – Toe Engine Rear
4 – Toe Top Casing
5 – Toe to foot pistons
6 – Toe top piston mounts
7 – Centre support toe
8 – Foor to toe piston mountings
9 – Foot front supports
10 – Treads for foot
11 – Treads pathdeform
12 – tread housings
13 – tread side detail and copying
14 – Foot rear detailing
15 – foot rear engine outputs
16 – Completing the foot
17 – Starting the lower leg
18 – Detailing the lower leg front
19 – Detailing the lower leg back
20 – Lower leg front piston lower
21 – Upper part of the lower leg
22 – Finishing the lower leg
23 – Starting the upper leg build
24 – Upper leg – building in the detail for the rear
25 – leg tweak one (height)
26 – Upper leg extending to pelvis region
27 – Finishing up the upper leg
28 – Housekeeping and moving up to the torso
29 – Torso sidepiece
30 – Torso centre
31 – Tweaking the width of the torso
32 – Starting the lower torso
33 – Starting the upper torso detail
34 – Additional external pipework and details
35 – main centre control shaft
36 – Torso upper gantries
37 – Internal pipework and supports
38 – Finishing up the main torso
39 – Shoulder mounts
40 – Shoulder to neck plus adjustments
41 – Shoulder to weapons connections
42 – Detailing the weapons mounts
43 – Starting the OWL cannon
44 – Refining the OWL cannon
45 – Building the rear pipes and joins for the OWL cannon
46 – Finishing up the OWL cannon
47 – Starting the buildings
48 – Building the cooling tower
49 – Adding to the cooling tower
50 – The exhaust system buildings
51 – Lower command structure
52 – The Heartline buildings
53 – Starting the hangars
54 – Attaching the hangars
55 – Adding control towers to the hangars
56 – Hangar command
57 – Bridge head cowl
58 – Bridge head neck joins
59 – Completing the head
60 – Adding a ball join to the arms
Creating the Scout Vehicles
1 – Basic cabin
2 – Legs part 1
3 – Feet and lower legs
4 – Hips and additional parts
5 – Finishing up
Converting the scout to a Defender class Vehicle
6 – Converting to the attack configuration
7 – Guns and Ammo
Creating the Archology (An adaptation of a max 6 tutorial)

1 – Buiding a keep
2 – Converting the keep into an archology
Not used segments
Treads for the foot 1
Treads for the foot 2
Treads for the foot 3
Upper torso build stage A
Animation, Rigging, Unwrapping and Texturing
1 – Getting started – saving selected parts to seperate the files
2 – Optimizing the arms – creating low res versions and linking them
3 – Optimizing the head
4 – Optimizing the Pelvis
5 – Optimizing the torso
6 – Optimizing the leg
7 – Optimizing the foot
8 – Adding in the new arm
9 – Rigging the arm
10 – Rigging the Leg and Pelvis
11 – Rigging the Torso and Pelvis
12 – Rigging the final parts in
13 – Rigging the foot and attaching the leg
1 – Rigging the Scout Walker ship
2 – Animating the Scout walker ship
1 – Unwrapping the Defender walker ship
2 – Texturing the ship
3 – Animating and Rigging the ship
4 – Animating Rigging the ship
1 – Creating animated scene 1
2 – Creating animated scene 2
3 – Creating animated scene 3
4 - Creating animated scene 4
5 - Creating animated scene 5
6 - Creating animated scene 6
7 – Final animation environment setup
ADDITIONAL (note that these are production walkthroughs with no audio)
1 - Final Animation Ideas 1
2 - Final Animation Ideas 2
3 - Final Animation Ideas 3
4 - Final Animation Ideas 4
2709 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

marjan van der meulen

Populaire onderwerpen

Ka-Ching Cartoons krijgt realiseringsbijdrage voor Inkt

Pixar - Soul

Olga van den Brandt krijgt realiseringsbijdrage voor Tram

ZBrush 2020

The Outpost - Commercial Bijenkorf

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten