thumbnail

SP1 voor 3D Studio Max 7

Door: Edwin van het Bolscher, 16 maart 2005 Persoonlijk vond ik het nog wel tijd worden, na tientallen crashes op een dag begonnen me de bugs toch wat te kriebelen, maar nu met SP1 zie ik de komende maanden weer bloemig in. Een van de redenen zal zijn dat het lente begint te worden en dat alles erg mooi begint te lijken.

De vraag is, wat er allemaal veranderd is. Nou hier elk detail beschreven:

Bitmap formats:
• AVI en MOV bestanden zullen nu correct netwerkrenderen.

Biped:
• Postuur problemen zijn opgelost wanneer men een copy inlade van een Biped in een Biped zonder "ponytail."
• Meerdere selecties van objecten met 3 graden vrijheid gingen niet roteren in de goede omgeving (local, view space) en is nu opgelost.
• Tijdens het plakken van poses in samenwerking met de "Auto Key" ging niet altijd goed. Dit probleem is eveneens verholpen.

Edit poly:
• Verbeterde stabiliteit voor het toekennen van materialen op een Edit Poly modified object zonder mapping coördinaten.

Editable Mesh:
• Een bug tijdens een sub-object transformatie animatie in de Editable Mesh object type, waar de animatie op frame 0 is geplaatst werd niet altijd goed gemaakt, ook gefixed.

File I/O:
• Een geheugen lek opgelost wanneer je .DDS files opsloeg.

File Link:
• File Link zal nu eerst zijn data set doorzoeken voor stand-ins, en als er wat gevonden zijn zal het een reload activeren.

Loft:
• Met Shift+Move in te houden om een copy van een Shape te maken zal niet meer het Loft Object verwoest raken wanneer “Transform Degrade” is uitgeschakeld.
• Een Loft Object zal nu zich goed gedragen voor de schaal transformaties in een Loft Object wanneer “Transform Degrade” is uitgeschakeld.
• De "Copy Shape" (Copy/Instance) dialoog venster komt nu tevoorschijn wanneer men Shift+Move gebruikt om een copy of een instance ta maken wanneer “Transform Degrade” is uitgeschakeld.

Material Editor:
• Instabiliteit gecorrigeerd die veroorzaakt werd door het schoon maken van het material type in een multi-material container.
• Automatische conversie van bitmap bestanden naar UNC bestandsnamen kan nu worden uitgeschakeld. U moet dan wel de volgende schakel bewerken in de ini file: "[FileHandling] ConvertToUNC=0" om de conversie uit te schakelen.

Mental Ray:
• Final Gather negeert nu incorrecte UV coördinaten en zal dus hiermee een nauwkeurige resultaat leveren.
• Fix dat mental ray SSS Shaders toelaat om te renderen met Backburner of Command line.
• Stabiliteit verbeteringen in mental ray en rapid motion blur.
• Mental ray rendere wel eens in stille modus. Gefixed.
• Fix voor mental ray rapid motion blur en het Dielectric materiaal
• Wanneer de gedistributeerde Maps zijn ingeschakeld, lijken de "slave" machines "local" voor de nodige textures.

Netwerk Rendering:
• AVI en MOV bestanden zullen nu correct netwerkrenderen.
• Het 3ds max7 Service Pack zal op elke renderingsysteem moeten worden geinstalleerd die 3ds max 7 draaien.

Normal Map:
• Verschillende verbeteringen zijn geleverd voor de berekeningen van tanget style normal maps die de bloei en artifacting verminderen, in het bijzonder op naden mappen.

Parameter collector:
• De positie van een geherordende parameters in de Parameter Collector is nu behouden na het verwijderen van een parameter uit de collector rollout.

Reference Files:
• OpenGL Dual Planes instelling is nu behouden na het openen van max in Direct3D mode, en daarna terug naar OpenGL mode.

Reactor Controller:
• Slaves zullen niet meer van de mastertracks losgekoppeld worden tijdens een file load/merge/xref.
• Reaction Masters zijn nu correct vernoemd in de Reaction Manager tijdens het openen van een opgeslagen scene.

Radiosity:
• Instabiliteit gecorrigeerd die voor het invalideren van radiosity na het toekennen van nieuwe materialen aan objecten.
• Meshing respecteerd nu Material IDs boundaries.
• In sommige gevallen zal radiosity niet valideren als verwacht.

Scripter & SDK:
• Several MAXScript and SDK issues were resolved improving features stability.

Skin Morph:
• Tijdens het gebruik van Pick Bone Mode in Skin Morph kon je een application error krijgen door de Create mode wanneer Pick Mode was ingeschakeld, dit is gefixed.

Skin Wrap:
• Instancing de Skin Wrap gaf een application error tijdens het gebruik van de CTRL+A om alle sub-objecten te selecteren.

Tool Array:
• Het Modify paneel is nu hersteld wanneer men uit het array preview trede.

Selection Floater:
• De Selection floater kan nu normaal resizen.

Turbo Smooth
• Polygonaal sub-object selecties zijn nu shaded in rood in de turbosmooth modifier, toont de subdivided polys aangepast door de huidige selectie onder "Turbosmooth" in de stack.

UV Unwrap:
• Instabiliteit gecorrigeerd wanneer men koos voor None tijdens het gebruik van de Pick Texture dropdown van het Edit UVWs dialoog in de Unwrap UVW modifier.

Viewport Shaders:
• Er ontstaan geen problemen meer tijdens het bewerken van een texture in een DirectX shader.
• Instabiliteit gecorrigeerd tijdens het schakelen tussen DirectX effecten.
• DirectX Display van de Standard Material werkt nu met Skylights.
• Gefixte crash tijdens het annuleren van lichtcreatie tijdens het gebruik van DirectX Display van de Standard Material.
• DirectX Display van de Standard material negeert nu lichten die uitgeschakeld zijn.
• Bitmap en Photometric Path Editor utility ondersteund nu .FX textures en bestanden goed.
• Verbeterde weergave van UV mapping voor DirectX shaders.
• Verbeterde DirectX .FX bestandsoutput voor betere gelijkenis met de viewport representatie.
• Teruggekeerd naar de 3ds max 6 manier voor het laden van DirectX shaders op verzoek, liever dan tijdens het bestand openen.
• DirectX shaders zijn nu niet meer omgekeerd bij objecten die zijn gespiegeld.
• VerbeterdeDirectX .FX bestandafhandeling voor relatieve paden.
• Gefixte kleine geheugen lek voor alle DirectX shaders.

Walktrough:
• Instabiliteit gecorrigeerd die tevoorschijn kwam wanneer een gebruiker van viewport wisselde met Walktrough aan, en de viewports waren gezet naar een camera met manual clip planes aan.
• Instabiliteit gecorrigeerd die ontstond wanneer de gebruiker max afsloot terwijl de walktrough mode nog aan stond.

Xref:
• Een fix voor Xref die er voor zorgde dat max bestanden in eens in bestandsgrootte toenamen.

Voor zover de Update. Velen van jullie zullen enkelen al gemerkt hebben. Veel plezier met de nieuwe update.
3019 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Serief Affinity verlengt pandemie korting

Tim van Helsdingen met SideFX tutorial

Brekel PointCloud v3 (Beta)

Amazon Web Services - Blender Fund

Playgrounds TV 12 december

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten