thumbnail

Microsoft werkt aan physics voor DirectX

Door: Edwin van het Bolscher, 2 mei 2006 Microsoft gaat volgens The Inquirer proberen om een einde te maken aan de kloof tussen verschillende technieken om natuurkundige berekeningen te versnellen, door een universele API voor physics op te nemen in DirectX. Dit zou betekenen dat ontwikkelaars van spellen maar één keer code hoeven schrijven om alle (aan de standaard meewerkende) engines te kunnen benutten. De code kan dus op verschillende manieren uitgevoerd worden, afhankelijk van de aanwezige hardware en de instellingen van het systeem. De ontwikkelaar hoeft op die manier niet meer expliciet te kiezen voor de PhysX-kaart van Ageia, de GPU-engines van Havok/nVidia en ATi of een pure softwareoplossing. Als alles goed gaat zal eind-gebruikers en spellenmakers zo een hoop hoofdbrekens worden bespaard. The Inquirer speculeert dat er tijdens de spellenbeurs E3 voor het eerst officieel nieuws naar buiten zal komen over de API.
4408 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Daan Velsink: Schrijven voor Animatie

DaVinci Resolve 19

Dutch Game Garden sluit per januari zijn deuren

Zomerstages Disney

Godot ondersteuning op Quest

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten