Door: Edwin van het Bolscher, 29 juni 2007 De studentengame De Blob, waarin de speler met een verfbal door Utrecht rolt om de stad van kleur te voorzien, zal door ontwikkelaar THQ in aangepaste vorm op de Wii uitgebracht worden.
De BlobHet spel, gemaakt door zes studenten 'Game Design & Development' aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, werd in vier maanden in elkaar gezet. Door de game moet de speler een beeld krijgen van het nieuw te realiseren stationsgebied in Utrecht. Om de stad van een kleurtje te voorzien, zal de speler verfmannetjes moeten absorberen waarmee de benodigde kleuren gemengd kunnen worden. Vrijwel alles is verfbaar: gebouwen, auto's, bomen en ook de grond. De Wii-versie wordt door THQ voorzien van een multiplayer-modus en natuurlijk van besturing met de Wii-controller. Niet bekend is in welke mate de game verder aangepast zal worden en of de speler nog steeds door Hoog Catharijne en de Utrechtse straten kan rollen.
Voor de gamegraphics is de engine Ogre gebruikt, voor de audio is er gebruik gemaakt van FMOD en voor physics en collision-detection is ODE benut. De gamemodels en het levelontwerp zijn gemaakt met 3D Studio Max en voor de textures is Photoshop gebruikt. Een releasedatum voor de Wii-versie is nog onbekend. Het is mogelijk dat Nintendo het spel via WiiWare zal gaan distribueren. De oorspronkelijke pc-game is gratis te downloaden op de internetsite van het Stationsgebied Utrecht. Deze versie is beschikbaar in een Nederlandse en een Engelse variant. Het spel is 97MB groot.