thumbnail

Microsoft DirectX 11 GPU parallel processor

Door: Edwin van het Bolscher, 23 juli 2008 DirectX 11 komt er aan en het lijkt natuurlijk allemaal erg stoer. Tuurlijk krijgt het verbeteringen in shaders en ondersteuning voor multi-core machines, maar wat echt het toppunt wordt is dat programmeurs de GPU kunnen gaan gebruiken voor een parallelle processor. Het idee op zich is niet nieuw, maar dit is de eerste keer dat DirectX hier gebruik van gaat maken. Hopelijk pakt menig 3d pakket hiervan zijn voordeel. Maar dat is altijd weer afwachten.
Voor de mensen die net een nieuwe videokaart hebben aangeschaft hoeven niet opnieuw de winkel in. DirectX11 is backward compatiable met DirectX10 kaarten.

Voor meer informatie:
Gamasutra: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=19522
Gizmodo: http://gizmodo.com/5028013/microsoft-directx-11-to-use-gpu-for-parallel-processing
Tweaker.snet: http://tweakers.net/nieuws/54689/directx-11-officieel-aangekondigd.html
4619 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Post Panic stopt

Substrate: De volgende revolutionaire stap in shaders

Still Here

Dutch-Speaking Meetup op BCON23

Corridor Crew: vergeten Disney's Magic Prisma met Paul Debevec

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten