3ddyIk werk nooit met xform (alleen om een compleet object te resetten van zijn verschalingen en verschuivingen)
Maar een kaft kun je gewoon animeren op zijn pivot. De pivot kun je op elke plek plaatsen als je wilt. Tenminste ik dacht dat je daar naar toe wilde... 😄
3ddyEn gewoon met linken kun je aangeven wat een parent is en wat een child is. Zodat de child altijd meegaat als de parent iets doet. De kaft is dus child van het complete boek, de dvd, als hij vast zit aan de kaft is de child van de kaft (de kaft is dan parent van de dvd) en ga zo maar verder.
Codeha eddy,
ik snap wat je bedoeld maar het punt is dat die map in z'n geheel 1 object is en dan kan ik niet die kaft alléén pakken zonder subobjecten te gebruiken.
Ik heb het nu deels opgelost door de dvd gewoon deel van de map te laten zijn en de vertexen ervan bij de xform modifier te plakken. Alleen moet ik die dvd op het moment dat ie eruit moet even snel replacen met z'n stuntdubbel.
Maar eigenlijk moet er toch een makkelijkere manier zijn dan dit allemaal?
Morphen heb ik ook al geprobeerd maar dan krijg ik weer last van die uiterste vertexen van de kaft die niet het gebogen pad volgen maar rechtstreeks naar hun target gaan. Heb jij hier ervaring mee, met dat morphen?
3ddyMag je een voorbeeldje laten zien hoe het eruit ziet?
Ik zit te denken aan bones. Morphen gaat heel goed met shape veranderen, maar daadwerkelijke transities gaan nog wel moeilijk aangezien het een lineare transitie curve gebruikt.
Dus bones met skinning 😄
Codezie je! dat was het dus!
gewoon een bendmodifier erop. pffff Soms word je er toch gek van.....zit je daar een partij moeilijk te denken en te doen en dan ligt de oplossing recht voor je snuffert. Zucht. Hebben jullie dat nooit??
Bedankt man, zoiets bedoelde ik dus. Toppie👍