Code
Autodesk 3D Studio Max / 19 jaar geleden
fotometrische belichting Omdat ik hier geen bal vanaf weet maar wel nodig heb vraag ik het maar aan iedereen.

Wie o wie heeft er verstand van fotometrische instellingen in Max? Of wie weet er een rete goeie tutorial ergens te staan?
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Bedoel je die lampen?
 19 jaar geleden
Code
yup, schijnt dat je hiermee echt supergoed lampen en hun effecten kunt nabootsen.
Ik vind wel enige informatie in de help files van Max maar daarin staat niet hoe, wanneer, en waarom je ze kan gebruiken.
 19 jaar geleden
Mmwizard
als ik begrijp wat je bedoeld, dan heb je het over advanced lighting... Dan moet je ff in de tutorial sectie kijken daar is een heel hoofdstuk aan besteed...

zie: Lighting tutorials/ Advanced lighting and global illumination
 19 jaar geleden
3ddy
Ik denk dat code de photometric lights bedoeld, die zijn te vinden in het pulldown dingetje van lichten. Daar kun je de informatie van echte lampen gebruiken om het zo realistisch mogelijk uit te renderen. Deze info/config files zijn te downloaden van verschillende lampfabrikanten. Dat is dan ook het enige wat ik weet. Erg beter of mooier wordt het er niet op. Het blijft een render. Het leuke eraan is is dat je op een realistische manier de lichten instelt. Dus een philips gloeilamp van die en dat type schijnt anders dan een sony lamp... 😄
 19 jaar geleden