Wdekreij
Autodesk 3D Studio Max / 19 jaar geleden
[anim]Lijn over path Ejz,

Wat ik voor elkaar wil krijgen is het volgende, ik wil een lijn een pad laten volgen (geanimeerd dus).. Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden heb ik ook even een afbeelding gemaakt. Het grijze is enkel het pad (niet zichtbaar dus), het zwarte de lijn (moet vierkant zijn, spline met 4 sides _lijkt_ mij het best?).

Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken, dus vandaar..
 Like
Volg
 Reageer
Pjanssen
1. Maak het path met een spline (niet renderable)
2. Maak een box met een x aantal segmenten (om ervoor te zorgen dat het buigen er fatsoenlijk uitziet)
Dit wordt het stukje wat je de lijn gaat zien volgen.
3. Geef deze box een pathdeform modifier.
4. Selecteer de spline met 'pick path'
5. Animeer 'percent' vervolgens.
 19 jaar geleden
Wdekreij
Nu ik het zo lees denk ik: Oja logisch eigenlijk 😉 Maar zelf opkomen: Ho maar 🤓

Ga er volgende week zaterdag mee aan de slag, thnx (eerst even tentamenweek zien te overleven ]-( )
 19 jaar geleden
Wdekreij
Ben er aan begonnen, en ben er nu ook mee bezig..

Maar heb nu een ander probleem (en vond het zonde om hiervoor een nieuw topic te openen).. Als ik Motion Blur aan heb staan (Brazil/3ds max dus), en dan ook Depth Of Field aan zet dan vervalt de Motion Blur.. Hoe kan dit, en vooral: hoe zou dit voorkomen kunnen worden?
 19 jaar geleden