Anime
Compositing / 18 jaar geleden
motion blur in Post Hey

Ik probeer mijn rendertijden wat te decreasen en mijn vraag is, is er een manier om motionblur van een object toe te voegen in After Effects.

Dit gaat niet om een bewegend blokje, maar een character. Dus de benen en armen hebben meer motionblur dan het lichaam. etc. Is er een plugin die het opdezelfde manier berekend zoals in max? Andere compositing proggies en tips daarvan ook welkom.

groeten!
 Like
Volg
 Reageer
Nog 4 reacties weergeven
Anime
Ok, cool, dank.. heb even geprobeert, en de plugin werkt uitstekend. 👍
De echo in AE is vrij bizar,ik krijg er een soort drag mee, hehe, veel mogelijkheden vooral met andere middelen, als motionblur.. beetje wazig, maar misschien moet ik meer testen. Veel info hier. Ben geloof ik nog niet zo ver. Probeer nu een scene te renderen met multiple passes e.d. maar echt helemaal helder is het niet.

Probeer nu mijn character uit mijn render te liften maar wel dat hij nog schadows cast. Gedaan door de character onder properties 'invincible for camera' te maken, en later een afzonderlijke pass te doen.
Normaal gedrag? of doe ik te moeilijk?

en tweede vraag.. ander onderwerp eigenlijk.

Kan ik mijn z-depth render element animeren? ivm Z min. en Z max vergroten en verkleinen? Gewoon met autokey heeft geen effect. Ik had verwacht dat Z-dept zou linken met de camera, lijkt me gewoon wel handig, maar kan niet zoiets vinden.

ok, erg bedankt😊
 18 jaar geleden
Mrgoodbyte
Het is zeker normaal gedrag, no worries. 😊 Dankzij dat heb ik brood op de plank.

Het aanpassen van je z-depth informatie wordt normaal gedaan in compositing zelf. Je rendert dus een standaard z-depth in floating-point (32-bit) en unpremultiplied. Dit is dus enkel gerelateerd aan de afstand van het punt tot de camera. Het ligt aan welke shader je gebruikt of je waardes krijgt van 0 tot 1 of van 0 tot oneindig.
Als je dus een rack-focus wil doen (focus punt veranderd dus van bijvoorbeeld afstand 300 naar 60 ) zul je dus in je defocus object/node dat moeten animeren. Als ik me goed kan herinneren heeft After effects 5 (misschien nu wel) geen buit-in settings om dit zo te doen. Wat ik eigenlijk zelf altijd doe in Shake is eerst van de z-depth een lumakey te trekken en daarmee dus effectief een mask maak voor de defocus. Deze Lumakey is dus de gene die je zult moeten animeren.

Cheers,
Ronald
 18 jaar geleden
Anime
Hey, bedankt. AE 6 heeft een lumakey die animeerbaar is. Echt te gek.. lijkt in eerste instantie vrij grof. Maar het werkt vrij goed. Ok, bedankt. Dit scheelt erg veel 😊

 18 jaar geleden
Wdekreij
Je kunt toch ook de velocity-map meerenderen en op basis daarvan de motion blur laten berekenen?

Ik weet niet hoe dat in AE gaat, maar in Combustion gaat dat iig vrij eenvoudig en het zag er goed uit, niet veel anders als uit Mental Ray zelf.
 18 jaar geleden
Mrgoodbyte
Zoals ik al schreef zijn dat motion vectors, dus. Bij /extreme/ motion blur gaat het fout. Normale situaties werkt het goed.

-Ronald
 18 jaar geleden