3ddyHeb je al op de portal gekeken?
Ivo-Doke, ik heb ook een kort antwoord.. maak eerst een shader.......
stap 1 :
kies je kleur, word ie grijs of toch maar groen? zal vast een van die twee zijn, of wat anders. eerst de globale kleur bepalen. pak dan een skin shader, bv mental ray of brazil skin shader. Ik zou Brazil nemen, aangezien die veel overzichtelijker is dan de menthal ray skin shader. geef daarmee de huidskleur aan je kleur groen , of grijs.. en ga dan alle parameters zo zetten tot het klopt.
zorg dat je een light rigje hebt, fill light, back light, point light. en dan veel test rendertjes maken, tot je weet hoe alle settings werken, alles even af gaan, maximaal omstebeurt zetten , dat wil nog wel eens helpen , werkt wel fijn😄
owja, stap 2 en 3 enxzo, jah zit eigenlijk hier een beetje in, hierna komen de andere stappen, je daadwerkelijke texture maken etc, maar dat duurd nog wel even 😉
Tanknlok, bedankt. dan ga ik thuis kijken naar die shader en hoe hij werkt. heb ooit wel lopen spelen met SSS, maar dat faalde een beetje :P
Kanga(sorry my dutch sux maar)
Als je en vraag steld dan is het altijd handig om te zeggen wat voor app je gebruikt en welke versie. Krig je meestal meer gericht antwoort.
Uuuum, sss is te gek maar je moet veel met je settings speelen. Alles hangt af van de scale van je model, verlichting is heeel belangrijk en je kunt ook en 2d texture an toe voegen. De texture kan kleur zijn maar meestal heb je ook bump en specularity maps ook nodig afhankelijk van hoe veel detail je wil hebben. Vraag jezelf af hoe dicht bij de camera komt naar je model,.... is het en game figuure,....veel beweging of en langzam actie shot?
Apart van al dit er zijn twee hoofd technieken om en skin texture te maaken. Eerst is de unwrap waar je en 'peeled' pelt maakt van je model, je gaat dan en plat skin in en 2d edit app schilderen en wraped dit aan je figuur, de info kun je ook gebruiken voor bump en specularity maps. De tweede tech is met en app zoals z-brush waar je shildered direct op en imported mesh, die export je weer met mapping co-ordinates te gebruiken in je 3d app.
Er zijn heel veel tutorials op het web maar mooi textures maken is en vak apart.
Laat ons zien hoe het gaat!
Chris
Tanknlbedankt voor de reply kanga.
uhm, ja, dat unwrappen dat lukt eigenlijk al wel.
ik gebruik 3dsmax en photoshop. het plan is om over een tijdje een korte animatie te maken met de orc waar ik mee bezig ben. komen snelle en langzame acties in voor. het is dusniet voor een spel.
ik net brazil rio weer eens geinstalleert en ik ben nu aan het spelen met die skin shader. het is alleen erg onstabiel, of ik doe iets wat niet fijn is voor brazil ofzo.
die shader snap ik nog niet zo heel erg, maar het begint te komen :P
ik zal weer een render posten als ik wat heb.
cheers.
Kangaok man!
Max 8 heeft goed sss ook voor mentalray dacht ik. Hmmm crash van en shader,...eek heb geen crashes met mentalray gehad. Kijk uit naar je renders.
Peace😊
Ivo-Dbrazil rio ? splutterfish toch, als het goed is crashed brazil niet, dus wel zorgen dat je de hele versie hebt en geen demo, of beta, wat ik dus denk dat je nu gebruikt.
select brazil skin shader, en zet gewoon omstebeurt alles voluit, dan heb je zo door wat , wat is.. alleen moet je in max je units op cm zetten, en dan even in brazil bij de scattering opties aangeven hoe diep hij effect heeft, dus doe eerst voor de test zo veel als nodig is, want ligt ook aan de schaal waar je model in is.
en zorg dat bij de render tab, en luma shader, sub surface effects aan staat