3ddy
Blender / 18 jaar geleden
Blender forum geopend Het Blender forum is geopend, dankzij de meeting op 15 april in Amsterdam met Elephants Dream bleek er veel vraag te zijn voor een Nederlandstalig forum voor Blender. Bij deze.
 Like
Volg
 Reageer
Nog 11 reacties weergeven
3ddy
Dat zal zo kunnen zijn. 3dhype is niet alleen blender, maar omvat alle 3D applicaties en de rest. We kunnen wel doorgaan, met welles nietes, maar dat heeft weinig zin denk ik.
 18 jaar geleden
Cesar_west
nu anderhalve week bezig met blender (vakantie) en ik moet zeggen het valt me nog niet mee......
eigenlijk is het ook niet eerlijk om het met max te vergelijken, want daar heb ik jaren meer ervaring mee
maar heel langzamerhand krijg ik een beetje grip op de interface en de shortcuts....
minstens een paar keer per dag loop ik tegen dingen aan die in max een fluitje van een cent waren ( natuurlijk ook met vallen en opstaan geleerd.....)
de materiaalafdeling, dat begint me nu wat te dagen, maar dingen vergelijkbaar met de bend-modifier in max, dat is me nog onduidelijk en allerlei handigheidjes op het gebied van polygon modeling heb ik in blender nog niet onder de knie ( symmetry, welden van vertices, enz)
er is op internet echter bijzonder veel te vinden....
Ik bijt me er dus nog wel even in vast....
Wat dat betreft hoop ik dat er meer mensen op dit forum zich met blender gaan bezighouden....
 18 jaar geleden
Baron
Voordeel van BLENDER boven 3Dmax?

mischien jullie allen ontgaan; maar Blender is volledig X-PLATFORM!

ik werk in een Mac / Win omgeving, voornamelijk met Adobe achtige grafische applicaties, CrossPlatform is voor mij en absolute must.
 17 jaar geleden
Cesar_west
de nieuwste blender is net uit, blender 2.43
ik werk er af en toe mee, toch meestal max omdat ik dat ook op school gebruik .
ik vind die sculpting tool geweldig!
voor polygonmodeling gebruik ik blender ook wel
waar ik altijd problemen mee heb is het centreren van het pivotpoint.
in max is dat heel eenvoudig > hierarchy tabblad > affect pivot only > centre to object
in blender heb ik dat nog steeds niet voor elkaar
iemand een goeie tip???
 17 jaar geleden
3ddy

mischien jullie allen ontgaan; maar Blender is volledig X-PLATFORM!

ik werk in een Mac / Win omgeving, voornamelijk met Adobe achtige grafische applicaties, CrossPlatform is voor mij en absolute must.



Welkom baron
Nou, ontgaan zeker niet, maar heeft het nut in een bestaande productieomgeving? Ik gebruik Blender op Ubuntu en op Windows, meestal voor het omzetten van exotische bestandsformaten, en uiteraard de liquid functie. Wat een nadeel is van Adobe programma's is dat die alleen op Mac's en Windows draaien. Daarnaast zijn er niet veel opensource programma's die zo populair zijn als Blender die ook overal op werken, behalve GIMP dan.

Veel nut zie er niet in dat het "handig" moet zijn in een productie. Het heeft wel nut om de grootste doelgroep te verblijden, die doelgroep is meestal wel platvorm afhankelijk, de software moet (vind ik persoonlijk) platvorm onafhankelijk zijn, zoals blender.

Daarnaast gebruik ik als hoofdprogramma 3dsmax, dus mij zie je niet overgaan op een linuxbak of een mac, omdat 3dsmax nou eenmaal het programma is waarin ik wel wat voor elkaar krijg.
 17 jaar geleden