3ddyOndertussen merk ik dat de Material Editor in samenwerking met Mental Ray en Raytrace reflectionmaps soms in de renderen de Raytracing weigert. Door een geheel nieuwe Material te maken, met dezelfde instellingen, werkt het wel weer. Vreemd.
3ddyTja 😉 Hoop altijd houden!
3ddyDe Mental Ray car shader had wat problemen met het Daylight systeem, je moet wel de lichten van het Daylight systeem veranderen in MR lichten.
ThefirstfloorIk heb voornamelijk veel problemen met backburner nog.. Verder ook erg onstabiel met vanuit de curve editor je curves voor Custom attributes aanpassen, crashcrashcrash..
Ik wacht nog ff tot SP1 denk ik.
3ddy@pjanssen:
Ja ongeveer. Het is niet dezelfde zodat het ook uitwisselbaar is met Maya. Die heeft nog zijn eigen mappenstructuur.
MrgoodbyteNee, echt? Serieus?
Om dit soort redenen hebben we hier Maya 8.0 liggen, gebruiken we niet, gewoon nog Maya 7.0. Wanneer we die bugfree hebben gaan we wel naar de volgende versie!
-Ronald
3ddyNou ja, bugvrij? Bugvrij wordt het nooit... B-)
Andrehmm ik werk toch veel in edit poly nog geen last van crashes gehad of iets dergelijks...
3ddyOoit geprobeerd edgeloops te verwijderen? Crasht na 4 pogingen. Tenminste bij mij. Ik heb dan ook een setup met uvwunwrap die ik daarvoor collapse.
EdouardBen zelf nu ook al weer 2 weekjes bezig met 3ds max 9, maar heb hier gelukkig nog geen error scherm tegengekomen. Ben blij dat de viewports eindelijk mijn high poly models goed aankunnen en het hair/fur systeem werkt prachtig... de vraag blijft natuurlijk of deze max versie niet gewoon 8.5 had moeten heten maar daar valt mee te leven. Ik heb inderdaad ook in MR ervaren dat je de instellingen van je daylight het beste gewoon op MR kunt zetten dit om te voorkomen dat je mappings raar doen....alleen een ding, afbeeldingen in eventuele mappings worden bij mij veel lichter weergegeven dan dat ik ze maak, dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad...misschien weet iemand hier een oplossing voor?
groet Edouard
GeronimoduboisOok ik heb nog geen problemen ondervonden met gebruik van 9 behalve dan dat DirectX mijn viewports regelmatig vervuilt. Een snelle pan of rotate verhelpt dit maar zodra er een dialog box overkomt is het weer raak. Ach ja, geen onoverkomelijk probleem. Verder merk ik, in tegenstelling tot edouard, geen verschil in snelheid in de viewports. Mijn high poly models zijn nog net zo onhandelbaar als voorheen 🤓. Maar echte benches heb ik nog niet uitgevoerd.
Ivo-Dik werk nog niet in max 9, vanwege alle bugs nog, heb wel wat crashes gehad, maak eerst de projecten af die ik in 8 ben begonnen, maar de verleiding is groot..
3ddyHa, weer een bug, tenminste zover mijn kennis gaat moet dit geen probleem zijn.
Ik heb een composite material met 3 materialen. Elk van hen wil ik om de beurt laten zien op het object (dit materiaal is voor een stoplicht) Nu heb ik 2 Script expressions op de amount van de drie materialen. Deze amount wordt gestuurd door een slider die loopt van 1 tot en met 3. Nu ziet het script er zo uit: if(value=1,100,0) en if(value=2,100,0) Dus dit geeft aan wanneer de slider op 0 staat, de andere twee materials op 0 amount staan, en wanneer de slider op 2 staat de middelste material aan staat en de rest uit. Dit werkt voor een paar pogingen, en dan loopt mijn max vast met een error schermpje van:
Cycle error. en ik kan niet meer verder klikken. Max is weer eens vastgelopen.
3ddyVreemd idd, want als ik de Output Amount pak in de compositeMAP(anders dan de composite material) en daarvan de Output Amount instell op dezelfde manier, geeft hij geen cycle error...🤓
Prayeroke maak een psource met controll ingedrukt, en ga naar move en move hem in Z LAGGUH !!🤓
3ddyWie werkt er met 2 of meer schermen? Ooit 3dsmax of trackview op de secundaire monitor gemaximaliseerd? Er ontbreken opeens tools in de toolbar...
3ddyWerkend in OpenGL werkt wel prima... Ik snap er nog niet helemaal wat van...
GeronimoduboisJa... dat is iets waar ik ook regelmatig tegenaan loop. Maar niet alleen met de transform type-in, soms worden die getallen gewoon niet geupdate, zelfs als je gewoon met de move tool bezig bent. Dit gebeurde inderdaad in oudere versies ook al, schijnt geen verbertering in gekomen te zijn.
Ik heb ook regelmatig last van crashes als ik de tesselate functie gebruik binnen edit poly, subobject poly. Dit gebeut alleen als de poly's die je geselecteerd hebt niet op exact hetzelfde vlak t.o.v. elkaar staan. Dit probleem staat echter op zich, ik ben dit niet eerder tegengekomen bij andere installaties dan de mijne |-). Jullie misschien wel?
3ddyIk gebruik nooit tesselate, maar ik merkte ook op dat wanneer er geen uv coordinaten bekend zijn (of fouten lijkt het wel) die ontstaan in de editable poly modelling (shift+slepen van edges) er crashes ontstaan. Door regelmatig tijdens het modellen een uvwunwrap er op te collapsen, werk je dit probleem uit de hand. Editable Mesh daarentegen, werkt hier beter bij.