MrgoodbyteCool, ik ben er wel benieuwd naar!
't Lijkt overigens akelig veel op de FxTree uit XSI.
-Ronald
3ddyGelukkig! Tenminste 1 iemand die het net zo interessant vind als mij. Trouwens is het me vandaag gelukt om een pipeline op te zetten om textures samen te voegen (ambient occlusion, shadows, diffuse, bump, alpha, etc) in een composite die direct als resultaat te zien is in bijvoorbeeld 3dsmax.
Ik ga er van het weekend eens naar kijken om er een leuk verhaaltje eromheen te maken.
MrgoodbyteIk heb je tutorial geprobeerd, heel tof! Hier kun je hele leuke dingen mee doen, 't is nodebased en het is nog gratis ook! Zeker de moeite waard.
D'r zijn wat dingetjes die ik zo opmerkte, geen tiff floating point en de 16-bit variant blijkt niet de alpha mee te nemen (Linux). :'(
En wat vragen:
- Hoe kan ik een node renamen?
- De plug image, welke kanalen zijn dat? Het lijkt erop dat het RGBA is, maar dan begrijp ik de plug Alpha niet of is deze extra?
- Kan ik twee (of meer) viewers hebben, het is me wel gelukt om twee panels te krijgen met elke zo'n Image/UV editor window en twee viewer nodes, maar als ik de viewer ga selecteren kan ik er maar 1 kiezen. Mis ik een stap?
- Kan ik een viewer locken, met andere woorden, ik speel met de node tree en de viewer update niet. Er zit een button op de Image/UV viewer, maar die blijkt niet het gewenste effect te hebben.
- Rotoshapes, waar zijn ze?
Wie-o-wie kan mij helepen?
-Ronald
3ddy-Ik heb geen optie gezien om een node te renamen
-Volgens mij zijn het de kanalen die de afbeelding op dat moment heeft. Je kunt namelijk verderop kanalen converteren. De Alpha zit er standaard naast, ook als je geen alpha in de afbeelding hebt. Waarom? Geen idee.
-Ik heb wel een splitview gekregen, maar dan krijg je 2 halve beelden. Inderdaad is het dus niet mogelijk meerdere viewers actief te maken.
-Volgens mij kun je hem locken met het lockje (hangslotje)
Rotoshapes, komt nog, wie weet 😉