3ddy
Werk in Ontwikkeling / 17 jaar geleden

Mental Ray en Orthographic Projection

 Like
Volg
 Reageer
Nog 4 reacties weergeven
3ddy
De schaling klopte - vreemd genoeg, ik moest het object 10.000% groter schalen om de gaten onzichtbaar te maken. Dat is wel verdomd veel groter dan normaliter.
 17 jaar geleden
3ddy
Hmm grappig. Deze 4 jaar oude vraag krijgt toch nog een oplossing. Orthografisch renderen in Mental Ray is toch mogelijk:

http://area.autodesk.com/blogs/maxstation/n50_aliasing_artifacts_when_rendering_a_camera_that_has_orthographic_projection_checked
 13 jaar geleden
David2
Wel eens plat design in max gemaakt.
Neem 1 grid line (in mijn geval 10cm) als 1 pixel (qua rendering)
Zet er een target-camera boven.
stel de POV in op 90° en uiteraard orthogonal aanvinken.
De afstand van je target tot de camera is exact het halve aantal pixels in de breedte. (driehoekje 1:1 wortel2)
Handig als je op de pixel nauwkeurig een layout wilt bepalen.
Met deze set-up nooit geen last gehad van 'bijwerkingen' met mr.
 12 jaar geleden
3ddy
Ik las ook later dat mijn ding al door mezelf eerder was opgelost... Het onnet was te klein. Maar goed, een leuk idee trouwens. Maar waarom niet een hoek van 60 graden? Dan ook een piet-à-gorasje dan ben je er ook bijna.
 12 jaar geleden
David2
kan ook 😊 Eigenlijk nog beter!
Zag idd dat het al opgelost was, maar dit topic leek me wel geschikt om dit IDtje te lanceren.
 12 jaar geleden