Code
Autodesk 3D Studio Max / 17 jaar geleden
wie weet er een regen tutorial? Hoi,

Ik ben op zoek naar een regentutorial waarin word uitgelegd hoe je een plas water kan animeren wanneer er een druppel in valt. Je krijgt dan kringen die groter worden.

Ik heb gezocht maar kan enkel maar tutorials vinden voor stills.

 Like
Volg
 Reageer
Nog 12 reacties weergeven
Code
Dat is toch altijd zo? Eigenlijk niet eens zo bij stilgestaan🤓

http://www.chiark.greenend.org.uk/~andrewm/misc-photo/raindrops.jpg



 17 jaar geleden
3ddy
Volgens mij hoort dat zo.!-)
 17 jaar geleden
Gijs-Thijme
Volgens mij is het effect op de ringen wel iets anders, maar dan gaan we wel heel pietepeuterig kijken (daar waar de 2 ringen elkaar raken wordt volgens mij de "golf" iets hoger en meer verstoord dan de rest van de ring).

Ik zou nog wel ff proberen de ring sneller te laten verlagen/ uit te vlakken, nu zijn ze wel heel consequent qua kracht terwijl ze ntl. vrij snel afnemen door de weerstand van het water).

Al met al heb je een goed resultaat weten te behalen!

ps: normaal is er nooit 1 ring, maar altijd een serie ringen volgens mij...😉
 17 jaar geleden
Delah
Ik bedoel ook niet dat de ringen als ze elkaar raken moeten stoppen. Het is meer zoals Gijs-Thijme zei. Maar misschien is dat inderdaad een beetje mierenneukerij.
 17 jaar geleden
Geronimodubois
Mierenknuffelen allemaal goed en wel 😄, ik denk dat het gewoon onmogelijk is in Max. Zelfs RealFlow kan geen - hoe moet je zoiets noemen? - Dynamic Inter Fluid Collisions berekenen.

Deze gast en zijn team zijn daar wel mee bezig: http://graphics.stanford.edu/~fedkiw/. Next gen fluid dynamics! Maar goed, ik begin n beetje off topic te raken |-)
 17 jaar geleden