Code
Autodesk 3D Studio Max / 17 jaar geleden
Moeilijk object Hallo,

Wederom wil ik een beroep doen op jullie 3d skillz. Ik wil een object modellen zonder gebruik te maken van boolean operation.

Ik probeer het al een poosje voor elkaar te krijgen maar het lukt me gewoonweg niet. Zouden jullie eens mee willen denken waar je met zoiets zou moeten beginnen?

Alvast bedankt!
 Like
Volg
 Reageer
Nog 3 reacties weergeven
3ddy
Zo, ik ben uitgelachen 😉

Grapje.

Ik zou hem vanuit een cylinder maken, met de cut tool de vormen eruit halen, dan met shell de binnenkant laten maken.
 17 jaar geleden
Corny
ik zou het nooit met een boulean doen, inderdaad een mesh mess krijg je dan. wat je nog wel zou kunnen doen is boulean, history weggooien en opnieuw je edges trekken met je vreselijke bouleanmesh als ondergrond.

Misschien beter is:
Vormpje op je cylinder projecteren en dan nieuwe edges er boven op trekken (ik doe maya geen idee hoe dat allemaal heet in max)

Vervolgens vanaf een kant de faces in-extruden vanaf de andere kant de rommel eruit snijden en een mooie brug maken tussen om het gat te dichten.

Succes.
 17 jaar geleden
3ddy
Projecteren in Max:
Manier 1: Compound Objects > Shapemerge (nadeel: bijna hetzelfde effect met Boolean dat je meerdere punten krijgt dan dat je wilt)
Manier 2: Cut Tool: evt 2,5D snap. Dan gebeurt er eigenlijk hetzelfde als met Shapemerge, maar jij bepaalt waar de edges komen. Houd er rekening mee dat wanneer je in Perpectief zit, de cut Tool niet exact is, probeer zoveel mogelijk in left,front en top view te werken.
 17 jaar geleden
Code
Met cut krijg ik het ook nooit echt precies volgens mij. Ik had idd al wat zitten vogelen met shapemerge maar dat geeft ook niet het gewenste resultaat. En zeker niet als je daarna de shell mod. gebruikt.

Zou ik iets met nurbs kunnen doen? Die kunnen ook curves projecteren geloof ik?
 17 jaar geleden
Mrgoodbyte
Dan moet je nog de binnenkant maken en de proporties juist maken. Mijn cilinders waren blijkbaar niet goed in het en dat ziet ie er wat vreemd uit. Waarschijnlijk had de horizontale ook lager moeten zitten. Maar dat kun je bij stap 5 ook aanpassen. Hopelijk kun je de techniek gebruiken, code!

-Ronald
 17 jaar geleden