Ivo-D
Sculpting / 17 jaar geleden
zbrush probleem, low level importeren?

Niou heb een zbrush probleempje,

ik hem m'n model eerst gesculpt in mudbox, toen naar zbrush gegaan, met de highlevel uit mudbox.

Nu is de highres mesh te hoog om in max te importen uiteraard,.

Maar zit nu in mudbox met alleen een highres mesh, maar het probleem is, mijn model heeft geen uv's. wilde zbrush daarvoor gebruiken.

maar hoe krijg ik eventueel mijn lowres mesh in zbrush . in mudbox kan je levels importeren, is in zbrush niet mogelijk zover ik heb kunnen zien, en nu heb ik geen idee hoe ik als ik mijn lowres in zbrush importeer, die dezelfde uv's geef als de highres, zodat ik in max daar de normals op kan gooien.

iemand suggesties?
 Like
Volg
 Reageer
Ivo-D
oke ik heb het, wist dat ik met reconstruct subdivisions, een lowres weer kon creeeren, maar werke niet, maar na een reboot ineens wel, beetje raar, maar dat werkt in iedergeval 😄
 17 jaar geleden
Ivo-D
alleen nu nog een probleempje, ik heb nu een highpoly en een low poly, en de highpoly kan ik niet uvén in zbrush, aangezien dat per poly gaat, painte, en aangezien er 1milj polys zijn heb ik nog geen pixol per pixel als het ware.

dus nu moet ik de lowres mappen en texture, maar hoe krijg ik die uv coórds op de highres?

dit ook gepost op cgtalk en zbrushcentral, maarja wacht al tijdje.
 17 jaar geleden
Ixi
Wat ik zou doen is de lowres model met uv's importeren als een 2e subtool bij de high res file.
En dan simpelweg de low res subdividen zonder smooth en dan de details en paint informatie projecteren van de high res naar de low res versie.
 11 jaar geleden