Ivo-D
maya fluids, of afterburn
Heb beide regelmatig gebruikt, ze zijn beide heel snel als je weet hoe je het aan moet pakken, en van goede kwaliteit,
maar afterburn is wat flexibeler omdat het particle based is, maya fluids is voxels, wat meer onvoorspelbaar.
afterburn heb je op een simpele manier snelle renders, door afterburn op de octane shader te zetten.
Maar voor iets als dit zou ik het houden bij het programma waar je al ervaring mee hebt.
beide zijn dus ook 3d oplossingen .
3ddyIk zal eens kijken naar gewoon een particle system, een paar kleine aanpassingen en je hebt een heel goed idee van rook/mist
RedNou ik ben flink afgeknapt op die particles van Max.. vet veel werk, geen 'coole shit presets' om van te leren, en een eindresultaat van moah.
Afterburn ziet er echt mooi uit. Mayafluids valt dan bij deze af want ik kan alleen Max' en.
Afterburn zal wel flink wat doekoe nodig hebben. Ik hoorde eens van een rook-plugin die gratis was. Wel niet zo vet als Afterburn, maar zonder 3 maanden les een stukkk cooler dan Max's particleflow, out of the box. Ik kan niet op de naam komen, weet iemand waar ik het over heb?
Ik GELOOF dat deze een zowel stand-alone als plugin voor Max en Maya versie had.
RedIk kan maar 2 filmpjes bekijken want de anderen hebben camtasia producer codec nodig ofzo. Maar het zijn tutorials waarbij je niet de final result ziet. Een pflow maken is zo nasty met als bij-effect dat het extreem tweakable is. Maar bij iets relatief simpels (die kauwgum) had ik al zoveel problemen en 'foutjes' dat ik ben afgeknapt op die pflow.
Wax is trouwens heel erg basic, maar het is heel makkelijk om redelijk leuk spul te maken. Goed voor tekenfilm-stijl animatie denk ik. Niet wat ik zoek.
Ivo-Dnot to burst you bubble , maar particle flow is heel makkelijk, veel simpeler zul je het niet vinden, nu heb je ook niet persee pflow nodig voor wat jij nu wil maken.
maar het enige wat je nodig heb is particles emit de particles op frame -10, met 0 speed, dan een paar
dingen er aan linken, zoals turbulance, en een heel klein beetje wind, en je hebt de beweging van fog heel subtiel.
dan de pflow in afterburn laden, daar een shader in maken, volg even de simpelee help van afterburn en je hebt zo wat je zoekt.
RedIk zal het eens proberen,thx.
Maar volgens mij was die andere plugin toch echt simpeler, je hoeft geen particlesysteem aan te leggen en met wat parameters tweak je rookeffecten naar je zin. Niet zo mooi als wat ik van Afterburner zag (lijkt me moeilijk te maken) maar een stuk mooier dan wat ik in 3 uur met pflow voor elkaar krijg.
Als ik het eens achterhaal zal ik er melding van maken!
Gijs-ThijmeCombustion (of Toxik) kunnen eventueel hier ook helpen.... maar tja, moet je dat ntl. wel hebben en als je dit had vroeg je het waarschijnlijk niet...
B-)
Particle flow niet veel gebruitk in 3ds Max, maar was idd. niet echt een bijster moeilijke materie, ff doorbijten denk ik. Ken verder geen tutorial, maar die zijn er vast te vinden!
Zit er niets bij de 3ds Max helpfiles?