DavidIk heb me een jaartje geleden zo'n space navigator laten aanpraten.
Het is een leuk ding en je kan er inderdaad snel en precies mee navigeren.
Het probleem dat ik er mee heb is dat je één hand op je muis hebt en één hand op de space navigator.
Dus je links hand springt van de space navigator naar het toetsenbord (voor shortcuts) en weer terug.
Persoonlijk vond ik dat veel te lastig. En staat die space navigator no gewoon wat te blinken op mijn bureau.
Codeow ja, je hotkeys. hm.
iets om over na te denken.|-)
DavidNog vergeten te vermelden.
Als je navigeert met de space navigator blijft je muis (en wat je ermee aan het doen bent) actief.
Dus je kan de cut command selecteren en een cut beginnen maken in je edit poly/mesh en ondertussen je mesh draaien en lekker verder cutten zonder dat de cut command onderbroken wordt.
Met andere woorden je kan in één bewerking een cut maken rond een sphere of cilinder...
Nu heb ik dat niet zo veel nodig maar soms is het toch wel handig.
3ddyLet ook op het prijsverschil. Een "commerciele" Navigator kost 100 euro terwijl de "particuliere" 60 euro kost. Ik heb er zelf ook aan zitten denken, maar alleen met muis vond ik toch handiger werken. Een collega had hem ooit meegenomen om hem uit te proberen. Ik werd er niet echt warm van.
Codeover het algemeen werk ik met een Intuos A4 Wacom Tablet,
is die combinatie om over te spreken of juist niet?
Ook ben ik benieuwd of het met Zbrush en Photoshop zal werken? En dat prijsverschil, die had ik ook gezien😉 Eigenlijk betaal je 50 Euro meer voor telefonisch support ipv schriftelijk. Dus ja, 50 Euro voor support is best aanzienlijk,|-) dat gaan we dan ook niet doen als het zover is natuurlijk😄
PurcIk heb er ook een dag mee gespeld op stage, maar ik kon er echt niet aan wennen :(. De mensen daar wel. Het heeft wat tijd nodig om aan te wennen denk ik dan maar.
Wacom + toetsenbord snelkoppelingen is voor mij de beste optie 😄.