Zbrush UV-Mapping in 3dsmaxZbrush heeft een eigenaardige manier van uv-mapping. En waarschijnlijk ook alleen maar handig in Zbrush. Maar als je dit ook in 3dsmax wil, puur voor unieke texture coordinaten en op elke poly dezelfde hoeveelheid pixels en voor het exporteren naar zbrush, heb ik vandaag een script geschreven die dit kan. Ik weet niet of ik over het hoofd zie, dus als mensen het willen testen, graag.
Waar moet je rekening mee houden:
Zorg voor een Editable Poly Zorg voor een object wat alleen uit vierkanten bestaat. Hij geeft al een melding wanneer je driehoeken hebt, meerhoeken dan 4 geeft hij nog niet aan, maar is makkelijk toe te voegen. Dit is namelijk een eis van Zbrush.
Tip: doormiddel van een Meshsmooth modifier heb je snel een model in vierkanten. Het resultaat van een Meshsmooth modifier geeft altijd vierkanten.
Hoe werkt het: Selecteer 1 object. Ga naar menu > MAXScript > Run Script... Plaats daarna een UVW Unwrap over het object om te kijken hoe de UV coordinaten eruit zien.