Code
Autodesk 3D Studio Max / 14 jaar geleden
Kleur van lichtpunten in een grid linken aan een movie Hallo,

De titel zegt het al een beetje. Ik wil de kleur (en multiplier) van lichtpunten (omni's) linken aan een externe bron. (liefst een movie)

Dat wil zeggen bijvoorbeeld: Een grid van 20 x 20 omni's die gekoppeld is aan een movie met ongeveer dezelfde afmetingen als het grid. De kleur van elke omni vertegenwoordigd de kleur van de movie op diezelfde locatie.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zoek ik een manier om dit te faken.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, zo niet dan kan ik evt. wel een schetsje bijvoegen.

Thanks!👍
 Like
Volg
 Reageer
Mrgoodbyte
Ik heb zo iets wel geschreven een lange tijd geleden met Maya door middel van een filetexture in the laden en vervolgens met een MEL command (colorAtPoint) en een for-loop inderdaad die waarde uitlezen en die vervolgens met een setAttr op een light te zetten. Ik kan het scriptje alleen niet vinden op mijn computer, 't zal wel ergens verloren zijn gegaan in the ether.... Maar het is helemaal mogelijk!

-Ronald
 14 jaar geleden
3ddy
Dit is mogelijk. Je kunt gotoFrame en getPixels gebruiken onder Bitmap Values.

Wat je kunt doen is het script runnen per frame, en elk frame een key laten zetten voor elke omni. Wat ook kan is tijdens het renderen dit laten doen:


for i = 1 to renderFrames.count do
(

)
 14 jaar geleden
Code
ah, kijk aan da's mooih-)

Begin ik bij F1 of weet een van jullie een betere plek om te beginnen?😉

alvast bedankt👍
 14 jaar geleden
3ddy
begin bij Maxscript Reference 😉

BTW heeft iemand het ooit gemaakt met een domelight, misschien handig om af te kijken hoe hij dingen heeft opgelost:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/e-light
 14 jaar geleden