3ddy
Autodesk 3D Studio Max / 18 jaar geleden
Object: Tank Deze tank met bemanning moest in opdracht van re-lion ontwikkeld worden in 4 dagen. De tank werd gebruikt in een simulator die tijdens Itech 2006 in Londen werd getoond.
 Like
Volg
 Reageer
Nog 4 reacties weergeven
Kct
http://img55.imageshack.us/img55/2326/m1a1bykct3vd.jpg

mijn abrams highpoly.

http://img226.imageshack.us/img226/1330/ok6vi.jpg

met subtiele schaduwen bedoelde ik dit , zo doe ik het.

http://www.pointofexistence.com/newsimages/news71/ntw201.jpg

als je sommige objecten niet kunt normal mappen omdat de systeem eisen anders te hoog worden.
Dan sta je meestal voor 2 keuzes.
Of de details weglaten , omdat de schaduwen niet meebewegen.
Of de details erop painten wat ik dus prefereer , ookal kloppen de lightangles niet.
weinig gamers letten erop.



 18 jaar geleden
Robbored
Nie verkeerd hoor voor 4 dagen!
Misschien ook een optie om inderdaad je lichten te baken en misschien wat vertexpainting?
Zelf nog weinig gebruikt maar als het helpt..je weet nooit.
Is dit met de engine belichting? als het realtime is is het wel leuk de models met geen lichten te zien.
Dan zie je pas echt het texture werk.
Succes met de volgende opdracht.
 18 jaar geleden
Kct
corrigeer me als ik het fout heb.
Die specular maps verbleken je texture , je krijgt een grijze transparante overlay omdat het licht gereflecteerd word.
Iig niet slecht gedaan , ik zou ermee doorgaan...
 18 jaar geleden
3ddy
He thx voor de mooie woorden. De belichting is een semi GI (licht wordt niet weerkaatst) van 3dsmax, scanline render.
Wat we binnenkort wel in de engine krijgen is AO (ambient occlusion) dat er voor gaat zorgen dat je donkere plekken krijgt waar geen licht komt, het is sneller van GI (weerkaatsing wordt eigenlijk uitgeschakeld bij AO) en je kunt het dan meenemen in de final uitput van je scene.
 18 jaar geleden
Kct
h-)
Technology gaat snel.

Misschien is het ook wel handig om een brushset te maken of te downloaden (vervolgens filteren , useless brushes deleten)
dirt , dents , mud layers geven je texture een interessante look.


Veel experimenteren , fouten maken , en vervolgens daarvan leren is juist , keep going never stop exploring.




 18 jaar geleden