PgabrielLang stil 😄
Volgens mij is er niemand die het gebruikt.
in 3dsmax zou ik denken aan de bend modifier, geen idee hoe dit zit in cinema.
Geen ambitie om over te stappen naar 3dsmax, maya, blender? 😄
Heb je wat meer kans op hulp hier.
3ddyJur gebruikt Cinema4D, maar hij is een tijdje afwezig lijkt.
BasHesenIk weet niet precies wat je wil bereiken met het plane, maar met een bend-deformer kun je het plane in ieder geval wel buigen (check even de help hoe je die moet gebruiken). Wil je meer controle en de points verplaatsen, dan moet je het plane eerst `editable` maken. Dit doe je met sneltoets c. Ook kan het zijn dat je misschien probeert om een floor-object te buigen, wat onmogelijk is. Dit is een scene-object dat in de render doorloopt tot de horizon en altijd vlak blijft.
Zelf ben ik geen cinema gebruiker, maar heb daarin wel m`n eerste stappen in 3D mee gezet (van versie 4 t/m 9 ongeveer). Het is geloof ik ook het best bruikbaar voor motion graphics. Als dat je doel is, zit je wel goed bij c4d.
ThefirstfloorHoi Hartsema,
Aangezien hier zeer weinig C4D users zitten zou ik je aanraden om bij C4Dnexus aan te melden.
Maar om toch even in te gaan op je vraag.
Een plane kan je buigen, net als in max trouwens, met een bend deformer inderdaad. Nadeel van cinema is dat dit een apart object is, je moet 'm dus eerst verplaatsen naar je plane. Ook moet je het plane editable maken zoals BasHesen al zei.