BasHesen
Autodesk Maya / 13 jaar geleden
bhRigging - bhFoot Weer een kleine update van m`n rig systeem. Deze keer heb ik de tijd genomen om eens een goede voet-rig te bouwen. Ik was niet echt tevreden over elke methode die ik zo op het internet kon vinden, dus heb ik mijn eigen methode bedacht. Weinig controlls en attributes, maar wel erg veel controle.

de functies:
- basic controlls voor translatie/rotatie van de enkel
- basic rotatie voor de tenen
- reverse rotatie om de hiel op te tillen en te corrigeren
- footroll dial, een cyclische controll om sneller een karakter aan het lopen te zetten
- atributen om de max heel angle, tip angle en ball angle in te stellen voor de cycle
- dynamische pivot
 Like
Volg
 Reageer
Pgabriel
deze video is niet beschikbaar :P
zie wel de voorvertoning, daarna houd het op...

interesseer ik me eens voor maya, kan ik het niet zien.
 13 jaar geleden
BasHesen
Ah, sorry, ik was te snel met posten...de video wordt nog door youtube verwerkt. Vooralsnog kun je een erg low-res versie bekijken als je rechtsonder op het youtube-logo klikt.
 13 jaar geleden
Mastone
Hey bas

Ziet er goed uit, waar haal je het geduld vandaan om dit te bouwen ( riggen staat bij mij net een plaatsje onder uv mapping😊 ).
Gebruik je boeken als basis voor dit rig, of doe je het allemaal uit je hoofd ?
 13 jaar geleden