Een ambitieus project, ik zou het alleen niet doen omdat er wellicht een subsidie aan zou kunnen komen, je hebt nl een erg grote kans dat er geen stuiver deze kant op komt ( 4 miljoen is voor een individu erg veel, maar om een een hele markt te supporten is het peanuts).
Ik kom vanwege werk vaak in aanraking met professionele ( game) -bedrijven en heb zelf een aantal keer tijd gestoken in gamemods/shorts, die nooit echt van de grond kwamen en kan je vertellen dat als je echt serieus een game wilt gaan maken je het beste een bedrijf op kan zetten met een aantal mensen, nu is namelijk iedereen nog enthousiast maar over een maand of 2 haken er waarschijnlijk al een flink aantal af om verscheidene redenen ( werk/drukke schoolperiode/geen zin).
Een paar tips:
-Bepaal de ontwikkelperiode van te voren
-Bedenk wat je wilt maken en laat conceptartists wat ideeen uitwerken, vervolgens wat gameplaydingen listen en lief naar de proggers kijken of het een haalbaar idee is binnen de ontwikkelperiode
-Bepaal de pipeline ( modellen exporteren als obj, textures als tiff )
-Wijs een aantal mensen aan als " leads" voor look zou ik een conceptartist kiezen, voor gameplay een progammeur deze mensen bewaken de deadline en zitten mensen achter hun vodden aan als iets te lang duurt, ik weet dat dit mensen erg 40-45 in de oren klinkt, maar als iedereen steeds maar van alles in wil en kan brengen dan komt het nooit van de grond en ben je over 3 maanden nog steeds met een spelconcept bezig, de leads vormen een soort van raad die dan het geheel dirigeren.
-een ander probleem is licenses, er is geen fabrikant in de wereld die individuel mensen opspoord vanwege illegale licenses, maar als je een spel gaat maken zit er een bussines model achter, wordt je wat zichtbaarder en heb je voordat je het weet een club als de BSA achter je broek zitten die er een sport van maken zoveel mogelijk boetes uit te schrijven, dus dat betekend dat je die dingen moet gaan kopen en zoals een aantal van jullie weten kost dat in sommige gevallen veel geld ( max/maya) of geen geld (Blender/gimp), vandaar ook dat ik hiervoor zei een bedrijf opzetten waar je die licenses in onder kunt brengen en je dus ook je spel kunt promoten via een website.
Als bedrijf kun je ook beter aanspraak maken op een gedeelte van de subsidie, ik kan je alleen wel vertellen dat dat geen miljoen zal zijn 😄.
Als bedrijf kun je ook onderhandelen met de makers van Unity ( of unreal) en afspraken maken inzake royalties.
Ik zou ook goed nadenken over welke markt je wilt betreden aangezien er al redelijk veel gamesbedrijven zijn in de " angry birds" categorie.
Verder heb je nog een marketing en een financieel persoon nodig.
Ik zie trouwens veel modellers en conceptartists.... ik zou zoeken naar goede animators en fx artists die zijn moeilijk te krijgen 😄.
Ik denk dat er genoeg individuele kwaliteiten aan boord zijn alleen heb je een team nodig om het af te maken, ik heb zelf helaas geen tijd ( behalve dit tikken dan), ben namelijk druk bezig om mijn showreel in elkaar te zetten, maar ik wens jullie allemaal erg veel sterkte.
Hier is trouwens een link waar je gamemuziek vandaan zou kunnen halen
http://www.shockwave-sound.com/index.html