Pgabrieldone,
Interessant. Benieuwd naar de uitkomst 😊
3ddydone
Koste me niet meer dan 5 seconden 😉
Joericount... is dat de polycount of de aantal reacties?
En wat is dan de uitslag? Zijn meer polys beter?
Vreemde vraag toch eigenlijk?
Is een vlak van 1 poly mooier dan een vlak van 100 polys?
Het heeft toch sterk met de curvature van het object te maken of je het ziet?
En dat dan samen met het aantal beeldpunten en de manier van texturen.
Kun je de A-K alsnog plaatsen? Dat is leuk voor de mensen die de enquete hebben gemist.
N2kCount is het aantal ingevulde enquêtes. Plaatje A heeft geen tesselation plaatje K heel veel.
Het ging niet om het aantal poly's, maar om de algehele performance (realtime rendertijd) ten opzichte van de gemeten beeldkwaliteit. Zo kunnen we concluderen of tesselation 'wel nut heeft'. Maar dit moeten we nog eerst verwerken.
3ddy@N2k: Ik wil je onderzoek niet ontkrachten, maar is minder of meer tesselation niet vergelijkbaar met minder of meer brightness? Ik bedoel te zeggen, gebruik het waar het nodig is en laat de artist/progger/director bepalen waar hij/zij vindt waar het meer/minder toegepast moet worden.
Hoe zien jullie het?
N2k@3ddy, ja dat klopt.
Wij onderzoeken het verband tussen de hoeveelheid toegepaste tesselation ten opzichte van hoeveel performance die taak kost. Met de uitkomst van deze enquête kunnen we een conclusie trekken wat 'het optimale punt' vast legt.
Natuurlijk is dit verschillend voor elke scene / toepassing en is het daarom ook niet echt ergens aan vast te binden (zoals de meeste onderzoeken :p)
3ddy@N2k: Daar heb jij gelijk in.