JhnIk zie geen voordelen voor sqlite ten opzichte van een ini of xml of oid.
XML is in ieder geval nog leesbaar en corrigeerbaar. Sqlite heeft vooral voordelen als je een applicatie maakt en die portable wilt hebben, thunderbird bv.
Als je scene specifieke dingen wil opslaan gebruik dan ini of xml, wil je asset dingen regelen zit je toch al snel aan een "globale" database en dan is sqlite ook weer niet echt geschikt, dan zou ik kijken naar mySql en ook zeker naar MongoDB waar wij nu alles op hebben draaien. Er zijn csharp wrappers voor beiden beschikbaar dus met een klein beetje dotnet en maxscript praat je al makkelijk met die db's. Je bent vrij om te experimenteren natuurlijk(!) kan ik alleen maar toejuichen, maar de toepassing van sqlite lijkt me erg beperkt.
My 2 cents,
-Johan
3ddyWe hebben hier voor een applicatie die we hier ontwikkelen een sqlite database. We slaan daar assets in op die door de applicatie gebruikt wordt in een eigen formaat. Mijn idee was om dit te koppelen aan 3ds Max zodat alles netjes te bewerken valt en op te halen is. En toen dacht ik, waarom is dat nog niet eerder gedaan, en waarschijnlijk is het de reden die je hierboven al noemde. Mijn voorkeur is dan wel mySQL, MongoDB heb je toen op End User Event laten zien, en zeker niet oninteressant.
Thx voor je reactie.
3ddyOw en die software is wel heel fancy. We noemen het re-lion Builder en wordt op dit moment ingezet om grote werelden te creeren voor simulaties. We hebben het zo ver dat we 100 x 100 km in kunnen laden met geospecifieke en geotypische data. Je kunt de data gemakkelijk aanpassen en werelden beheren en exporteren naar bestaande simulatoren. Zo is het mogelijk snel en gemakkelijk trainingen te ontwikkelen voor verschillende simulaties die dan ook nog eens te koppelen zijn met elkaar.
JhnKlinkt goed en dan is het wel logisch dat je met sqlite wilt praten natuurlijk, het onderstreept mijn idee ook, het is applicatie gedreven dan.
"Probleem" met Sql databases is dat je al heel goed je database moet ontwerpen voordat je begint met vullen, met mongo ben je veel flexibeler, velden later toevoegen geen probleem, je kan zelfs hiërarchieën opslaan in een object, de database lijkt al meer op een maxscene zo, wat in principe ook gewoon een database is.
3ddyJa daar ben ik zeer van onder de indruk, die Mongo. Ik zal eens kijken wat ik er mee kan hier bij re-lion. Altijd handig om assets altijd erbij te slepen wanneer je ze nodig hebt. Eens goed over nadenken, thx!