ChristerVeen
Autodesk Maya / 11 jaar geleden
Lord Belial Hoi,

Voor mijzelf ben ik een soort van een artline begonnen, ik heb altijd al een eigen stijl gehad en wou deze nu ook omzetten in het 3D. Ik heb hier ongeveer 5 dagen aan gewerkt, incl concept. Graag zou ik wat feedback willen hebben over aandachts punten, advies en commentaar.

Bij voorbaat dank,
Chris ter Veen.
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Allereerst welkom 😉 op 3dhype.

Wat me het eerste opviel is je framing. Ik zou een portrait verhouding pakken in plaats van vierkant. Dit zorgt ervoor dat je onnodige space verdwijnt uit je plaat.

Zorg voor overlapping. Dat doe je goed met de kleine planeet, die zit net voor de ring, maar de zon kan ook net zo goed achter het character rondzweven.

De ring komt wat iel over. Die had van mij wel wat breder gemogen.

Het karakter lijkt uit balans. Hij heeft zijn rechter been precies onder zijn pelvis staan, hij zal naar rechts (voor de kijkers links) omvallen.

De topologie van het karakter is wat stroef op verschillende plekken. Ben benieuwd naar je wire.

Anatomisch gezien heeft hij wel erg lange boven en onderarmen.

Achtergrond mag wel een iets minder harde overgang hebben. Misschien is het wel mooier om het karakter volledig te laten zweven.

My 2 cents
 11 jaar geleden
ChristerVeen
Dankje wel 3ddy,

Hartelijk dank voor je feedback, ik ben het volledig eens met je kritiek en ik zal het zeker aanpassen. Ik ben erg blij met het concept, maar momenteel twijfel ik of het mischien beter is om een nieuw model te maken.

Zodra ik de keuze heb gemaakt om dit aan te passen of nog een poging te doen, dan zal ik daar zeker een update van maken.

Chris.
 11 jaar geleden
3ddy
Ben benieuwd! Succes iig!
 11 jaar geleden
3ddy
Oke, zorg dat je op schaal werkt. 1m = 1m

En zorg voor light bouncing. Dat is altijd in te stellen in de render dialoge, onder bouncing. Meestal staat dit standaard op 0, zet dit maar eens op 1 of 2, je zult merken dat je render er lichter uit gaat zien.
 11 jaar geleden