Edwinm
Autodesk 3D Studio Max / 11 jaar geleden
apart berekenen van zdepth Ik heb mij Zdepth per ongeluk overschreven :( Is er een mogelijkheid in 3DS MAX om deze apart te berekenen zonder de basis rendering?
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
Edwinm
Oké, ik render met Mental Ray en heb nog geen mogelijkheid gevonden.
 11 jaar geleden
Chucky
Ik weet niet of het in Max kan. In Maya kan het wel met Mental Ray.
Dat is een kwestie van een aparte renderlayer maken en die alleen uitrenderen.
 11 jaar geleden
3ddy
Wat je kunt doen in mental ray is een apart bestand van maken. Een material override en alle lichten uitschakelen. Dan renderen, de render gaat dan relatief snel.
 11 jaar geleden
Edwinm
@ 3ddy,

Klopt, dit gaat allleen niet goed bij bitmaps van bomen en mensen met een alfa kanaal op een plane. Maar ik ga het toch maar proberen in de hoop dat het niet opvalt.

THNX
 11 jaar geleden
Edwinm
Mooi toch nog gelukt in een acceptabele tijd 😊

Belichting uitgezet en o.a. de wolkenlucht uitgezet (goeie tip). Rendering gaat dan echt een stuk sneller. Material override uiteindelijk toch niet gebruikt vanwege mijn eerde opmerking.

THNX
 11 jaar geleden