3ddyJe mist een falloff in je reflectie. Dit zorgt voor een realistische reflectie. Aan de zijkanten is de reflectie intensiever dan frontaal.
BjornKlJe model blend met de omgeving....
- laat je zon niet vanuit de camera komen maar vanuit een hoek, zodat je boel zo al opbreekt (nu is het egaal)
- occlusion shadows
- een ketser of rim light erop om 'm los te trekken van wat er achter zit
- compositie....iets in de voorgrond, achtergrond of ernaast. Krijg geen schaalgevoel, die grote planken maken het horloge klein naar mijn gevoel
Succes!
GroundZeroGoede tips!
Ik gebruik nu Mr Sun en Mr Sky omdat ik weinig tot geen ervaring heb met lichten... ik zou dus niet echt weten hoe het aan te pakken. Ook Occlusion shadows ken ik niet en rim light ook niet.
Ik ga eens kijken op internet, zal vandaag iets erbij voegen (je laatste tip) want dat zal inderdaad wel iets doen denk ik ja, goede tip!
Dankjewel en ik ga eens lekker rond kijken op Google, ik post mijn resultaat later!
3ddyBTW, wat is er mis met je Slate Editor? Ik zie namelijk geen problemen.
GroundZeroNee klopt, heb er ook geen problemen mee maar ik kan er niet achter komen hoe ik een "falloff in mijn reflectie" kan maken :(
Avalon877Begint er langzaam maar zeker steeds iets meer op te lijken. Volgens mij zie ik geen highlights, vreemd want de slagschaduw is er wel.
Als je wat verder bent kan je ook wat scherptediepte in je render stoppen, doet ook veel voor het realismegevoel. Maar eerst zonder proberen.
GroundZeroDankjewel, ja ik weet weinig tot niks van belichting en al die instellingen die er zijn en wat ik ermee kan doen haha 😊
Ik zal vanavond eens Googlen op "highlights" met Mental Ray, wie weet wat ik vind, Dankjewel voor je reactie!
BjornKlIk zou zeggen, gooi eerst al je materialen eraf en zet er een grijze blinn op. Zoek dan hoe je bv. 3punts belichting opzet. Eerst de basics !