Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Enchanted Forest contest Entry - Mrikwood

Dit is mijn final voor de Enchanted Forest contest op GoT.
Het idee was om het stukje Mirkwood uit Tolkien's 'The Hobbit' te visualiseren.
Helaas kwam ik door tijdgebrek niet aan het modellen van alle dwergen en de hobbit zelf toe.

http://www.3dm-mc.com/gallery/data/media/3/composite_final.jpg

Ik hoop dat jullie wat nuttige tips hebben voor de toekomst (zal deze scene niet meer veranderen.

Voor meer renders en info:
http://www.endless-dimensions.com
20 jaar geleden geplaatst 2004. 0 Likes 6520 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Corny
dat was blijkbaar een inspirerende contest. Ziet er ook goed uit. Ook sfeervol, maar dan op een wat donkerdere manier. atmospherics werken mooi.
 20 jaar geleden
Pjanssen
Bedankt 😊
Als iemand iets ziet wat een volgende keer beter kan, of suggesties heeft, hoor ik dat heel graag 😊
 20 jaar geleden
3ddy
Oke hier komen de suggesties:

Stel dat ik hem zou moeten maken, dan had ik het zo gedaan:
- het bospad wat smaller en wat kronkeliger gemaakt (hier lijkt het of er een snelweg wordt aangelegd (niet bespottelijk bedoeld))
- de bomen verschillende hoogtes (overigens de bomen wat hoger) en de takken schuin omhoog laten groeien
- het lijkt me herfst, maar ach het is een sprookjesbos dus had ik er wat bladeren aan de boom geknupt, geeft een wat voller geheel.
-de achtergrond (met de stralen enzo) iets meer door laten komen naar voren, het lijkt net of het een aparte kamer is waar een zeil overheen is getrokken.
-de wortels dikker en in de grond liggend (in plaats van erop)

Voor de rest moet je natuurlijk zelf weten wat je ermee doet, maar het resultaat van jouw mag er zeker wel zijn, erg netjes gedaan! 👍
 20 jaar geleden
Pjanssen
Dank je 😊

De wortels zijn echt een 'pain in the ass' geweest. Ze liggen grotendeels op de grond en gaan ook de grond in bij het pad, maar om de één of andere rede ziet het er erg gek uit. Ik denk dat het te maken heeft met de platte grond-texture....

Ik was trouwens vierde geworden in die contest, niet echt een resultaat om over naar huis te schrijven dus 🤓
 20 jaar geleden
3ddy
Dank je 😊

De wortels zijn echt een 'pain in the ass' geweest. Ze liggen grotendeels op de grond en gaan ook de grond in bij het pad, maar om de één of andere rede ziet het er erg gek uit. Ik denk dat het te maken heeft met de platte grond-texture....

Ik was trouwens vierde geworden in die contest, niet echt een resultaat om over naar huis te schrijven dus 🤓


hmm misschien had je dan iets van global illumination (globale verlichting) kunnen gebruiken waardoor je kleine donkere vlekken krijgt langs de randen...

Nou vierde is zeker niet slecht, alleen hoeveel mensen deden er mee? 😄
 20 jaar geleden
Pjanssen
GI lijkt me in dit geval nogal nutteloos, niet ?

Er deden 10 mensen mee. (wdekreij was 2e)
 20 jaar geleden
3ddy
waarom nutteloos? Ookal is er nauwelijks licht, je hebt altijd GI 😄
 20 jaar geleden
Corny
misschien moestten we op 3dhype nog eens een leuke contest organiseren... 10 inzendingen lijkt me prima en het gaat uiteindelijk natuurlijk niet om hoeveelste je geworden bent, maar hoeveel je er zelf mee bent opgeschoten.

Ik kan me voorstellen dat na je boot een scene als deze een welkom tussendoortje is. En persoonlijk vindt ik hem erg goed en de soort van naieve benadering van belichting en modeleren vindt ik best goed toegepast.
 20 jaar geleden
3ddy
4e van de 10 is nog echt niet slecht, en ja corny, je hebt gelijk met dat je voor jezelf er van geleerd hebt meer telt dan de plaats waar je eindigd.

Maar ik zeg ook niet dat de belichting verkeerd is, ik zou het alleen anders gedaan hebben 😄
 20 jaar geleden
Pjanssen
dank beiden 😊

Ik heb deze keer juist niet met GI belicht om er wat meer sfeer in te krijgen. Met GI krijg je (nou ja ik) vaak wat eentonigheid. Daarnaast denk ik dat het gewoon niet helemaal op z'n plaats is in deze omgeving, waar op de voorgrond al nauwelijks daglicht komt, bij wijze van spreken.

Wat betreft die vierde plek, tja, misschien niet slecht, maar het stelde mij zelf een beetje teleur moet ik zeggen.... ook omdat ik best een aantal keer zeer lage punten, zowel voor uitwerking als originaliteit kreeg van sommige mensen, wat mij een beetje verbaasde... maar goed, so be it.

@Corny, wat bedoel je precies met 'naief belicht en gemoddeled' ?
 20 jaar geleden
Corny
@Corny, wat bedoel je precies met 'naief belicht en gemoddeled' ?


Nou ik bedoel niet zozeer realistisch, want wortels lopen bijv. niet zo in een bos, maar meer dat je een idee van een boom hebt gemaakt, dan dat je hebt geprobeerd een zo realistisch mogelijke boom te maken.

Een beetje als een schilderij van rousseau --> http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/rousseau/
 20 jaar geleden
Pjanssen
@3ddy: Je hebt bij het eerste voorbeeld zonder GI nog geen schaduw gebruikt, dat helpt natuurlijk ook gigantisch om te zien waar een object ophoudt.
 20 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Pjanssen
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc