Sanne
Sculpting / 10 jaar geleden
Exporteren maps (Zbrush) Ik wil de maps van mijn model exporteren, en bij het eerste object gaat het goed. Maar bij het tweede object maakt hij van elke map 3 versies met delen van de map erin. Raar.
Ik heb de instellingen gechecked en de unwrap al eens verwijderd en opnieuw gemaakt. Maar ook dan doet Zbrush dit nog steeds.
Weet iemand wat ik bedoel en, belangrijker, hoe ik dit oplos?
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Kun je de maps laten zien?
 10 jaar geleden
3ddy
Je UV's van u0_v0 ziet op zich wel goed uit, de u1_v-1 en de u0_v-1 zien er idd vreemd uit.

Is het misschien zo dat je een paar losse subtools hebt gemaakt?

De uv code in je mapnaam geven aan dat het 2 andere UV kanalen kunnen zijn. Misschien heb je meerdere UV kanalen?
 10 jaar geleden
Sanne
Bedoel je met UV kanalen of ik meerdere keren het object heb geunwrapped? Want dat is niet het geval. Ik heb eerst de gemaakte unwrap eraf gehaald en toen opnieuw geprobeerd. Dan zou het er toch maar een moeten zijn toch? Of bedoel je iets anders met het UV kanaal?
 10 jaar geleden
Sanne
Ah, ik heb het model een aantal keren door Zremasher en Dynamesh gehaald en een nieuwe unwrap gemaakt en nu deed hij het wel 😊

Toch bedankt voor het meedenken!
 10 jaar geleden
3ddy
Kanaal/Channel, je kunt op modellen meerdere mogelijkheden van UV's opslaan in een object.
 10 jaar geleden