versie: 1.084 - sinds 2001
Frans reageerde
fig 11

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


En als voorlopig laatste figuur fig 11a.

De volgende stap in het modelleren wordt tussen de opdrachten genomen en houdt in dat alle textures omgezet worden naar V-Ray 3 voor 3ds max Design waar ik sinds kort in van in bezit ben.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


3ddy reageerde
Wow! Super frans! Thx voor het rebuilden van je onderwerp

Edwin van het Bolscher
http://www.3dhype.com
Download Elevenrig 3ds Max:http://www.3dhype.com/index/onderwerp/4201
Frans reageerde
3ddy,

graag gedaan. Hopelijk zijn er nog meer onder ons 3dhypers die hun topic(s) kunnen opvoeren.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl
3ddy reageerde
Laten we het hopen

Edwin van het Bolscher
http://www.3dhype.com
Download Elevenrig 3ds Max:http://www.3dhype.com/index/onderwerp/4201
Frans reageerde
Inmiddels ben ik in het bezit van VRay 3.0 en heb alle textures van het sluismodel daar naar toe omgebouwd. Aan de scene is een VRaySun en VRaySky toegevoegd. De volgende figuur is het resultaat.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


3ddy reageerde
Mooi werk. Ook mooi om te zien dat je niet direct overboord gaat met de nieuwe renderer.

Edwin van het Bolscher
http://www.3dhype.com
Download Elevenrig 3ds Max:http://www.3dhype.com/index/onderwerp/4201
OpticMedia reageerde
Mooi gedetailleerd 3D werk
Wat betreft de overstap naar vray en vray sun zou ik zelf de zon iets lager en meer 'schuin' laten komen zodat je iets meer van de schaduwwerking (en dus diepte) van het geheel gaat ervaren, ik blijf het proces volgen in ieder geval ;)
Frans reageerde
@Optic,

jouw tip m.b.t. de stand van de zon neem ik mee in voor het eindresultaat.

Het model zoals het nu is zal nog aangevuld worden met de wachtplaatsen voor de kleine scheepvaart, de watergangen met oeververdediging, taluds, beplanting en een soort van grond uitsparing waarin het geheel gevat wordt. Daarna wordt er water toegevoegd en wellicht zelfs een vaartuig met volk.

Mooi dat je het project volgt.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl
De wachtplaatsen zijn toegevoegd aan het model. Als volgend staat het grondwerk op de rol.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


Hier een detail

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


ErEr reageerde
Cool die details.
Hoe ver ga je hiermee? Ga je ook water toevoegen enzo? Zou wel vet zijn als je ook een animatie maakt waar de sluis echt open gaat.
Is wat lastig maar erg cool. Helemaal los gaan in Naiad enzo..

www.reynhout.eu
3D & Compositing
Frans reageerde
Uiteindelijk moet er inderdaad water in komen. Deuren, rinketten en zuigers zijn al voorzien van helpers t.b.v. draai en schuif bewegingen.
Het groene vlak zal voorzien worden van grond en gras.
Het grondwerk langs de waterloop zal voorzien worden van stortsteen, gras, struiken enz.

Het is een eigen project zonder tijdsdruk. Ieder onderdeel biedt zo zijn eigen leermomenten en dat is mooi meegenomen.

Het zal mij benieuwen wat 3ds max Design 2015 voor voordelen gaat bieden.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl
ErEr reageerde
Ben benieuwd! Pittig project.
Zitten een hoop uitdagingen in.

www.reynhout.eu
3D & Compositing
Frans reageerde
Tussen de bedrijven door met het sluismodel aan de gang geweest. VRayFur gebruikt om het grastalud te maken en de sluis nu maar eens door een cameralens te kijk gezet.
Het model is bij lange na nog niet compleet, maar zoals ErEr al opmerkte zit het vol met uitdagingen en leermomenten. Heerlijk om te doen.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


Nog een update.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


Wat aan het stoeien met Phoenix FD Ocean Texture. Inderdaad is dit geen oceaan maar een riviertje, dus daar moet je rekening mee houden.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


Het uitgraving aan weerszijde van de sluis en de sluiskom zelf

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


zijn nu voorzien van water.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


Volgende stap wordt de afwerking van het terrein wat bij lange na nog niet volledig is zoals te zien.

Frans Hessels - Technisch illustrator - Almere
http://www.fhessels.nl


3dhype is de onafhankelijke 3D community voor Nederlandstalige 3D-artiesten. 3dhype is de schakel tussen 3D-bedrijven, 3D-artiesten, studenten, enthousiasten, software fabrikanten en leveranciers.
©2001 - 2017 3dhype.com - Alle rechten voorbehouden.
Powered by: Ubuntu Apache PHP MySQL Tango
3dhype is een product van 3ddy.
Voorpagina
Nieuws
Vacatures
Bedrijven
Aanmelden
Contact
Galerij
Forum
Adverteren
Privacy Policy