Maarten_Nauw
Algemeen / 10 jaar geleden
Pre-simmed Simulaties Real Time Render in Game Engine...?? Een vraag ik al een tijd mee zit. Nvidia heeft laatst een conference gehouden over haar laatste GPU's. Daar werden ook real-time simulaties in getoond zoals o.a. Rook en Vuur. Dit kost uiteraard heel veel rekenkracht het moet gesimuleerd worden en tegelijk ook gerendered worden. Maar waarom heb ik nog nooit een Pre-simmed Simulatie in Games gezien?

Bijvoorbeeld een FumeFX simulatie in 3dsmax en vervolgens de cache in laden in een Game Engine. Ik heb dit in nog geen een game gezien. Vaak zijn er wel workarounds maar dat is nog steeds gen realtime voxel rendering etc.

Heb ik iets gemist of is de technologie nog niet zover?
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
Zo'n engine is nogal specifiek voor dat doel gemaakt en kan niet meer dan dat in alle waarschijnlijkheid. Het is toch een berg informatie die voor bepaalde hardware nog maar net te doen is. Maar dit alles is een gok. Misschien zijn ze allemaal te druk met de oculus dat ze dit laten liggen. Wie weet, komt het de komende jaren wel voor in verkrijgbare engines.
 10 jaar geleden