3ddyHmm. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar het volgende denk ik dat er aan de hand is.
Je hebt 40 cores (80 hyperthreading) en 512 GB geheugen. Omdat het allemaal wel dezelfde resources gebruikt heeft het waarschijnlijk last van alle systemen die virtueel naast elkaar draaien. Het is ook nog eens hyperthreading, dus gesimuleerde dubbele processoren, dat is niet de dubbele capaciteit. Grote kans dat je VM's omgeving ook niet de VM's unieke processoren toekent, maar dat weet ik niet zeker.
Virtueel is altijd langzamer. Dus wat je kunt proberen: 1 systeem van maken en laten renderen. Kijken of dat sneller gaat. Niet virtueel.
Wat je ook kunt proberen is eens 4 VM's laten draaien. Kijken of dat misschien iets doet met de snelheid.
Avalon877Aan de theepot leidt ik af dat het een 3ds Max scene is?
Gebruik je backburner, distributed bucket rendering?
Zijn de nieuwe systemen anders aangesloten en kunnen ze net als de oude gewoon bij alle recources?
Bij ons waren er wel eens een paar systemen vertraagd omdat deze de missing textures op het netwerk gingen zoeken. Deze werden dan wel gevonden maar zorgde voor enorme vertraging. Maar er zijn nog veel meer verklaringen te bedenken.
3ddy@Avalon877: het is VM, dus virtueel. Daar komt geen draaitje aan te pas. Hardwarematig is het namelijk 1 systeem.
Avalon877@3ddy Oeps las ik overheen!
Is er al iets uit de tests gekomen Wilbert?
WilbertNee ik heb het probleem even bij ons it bedrijf neergelegd, ze hebben ook contact met marcocad als het goed is. Zelf op het moment te druk met werk wat natuurlijk alleen maar mooi is.
Socrates1Weet niet of dit inmiddels al opgelost is, maar zoals Eddie al aanstipt kan het met het feit te maken hebben dat het een VM is, maar niet alleen qua hardware het kan ook license technisch zijn.
Voor the Foundry moet ik bijvoorbeeld een VM ware enabled license aanvragen omdat het anders een eeuwigheid duurt voordat een renderlicense beschikbaar komt.
Daarnaast vraag ik me af of de scene in RAM blijft of bij iedere job/frame weer opnieuw de software opstart.
En ik zou ook overwegen een 3rd party rendermanagment software te gaan gebruiken ipv backburner..