3ddyART lijkt wel hetzelfde resultaat te geven als Cycles van Blender. Vind het nog niet mindblowing... Heb vorige maand voor het eerst een opdracht gerenderd in Blender, na het testen in 3ds Max met verschillende renderers kon 3ds Max niet op tegen Cycles: Ik renderde in 2 minuten een full HD met alles erop en er aan. En dat voor niks. Terwijl ik met 3ds Max eerder richting 15 minuten ging of 10 met veel slechtere kwaliteit of zelfs met minder mogelijkheden die Cycles wel had.
Bij ANT is hetzelfde probleem als Cycles, de ruis (evenals Iray) Het mooie van Blender is dat menigeen daar al overheen heeft gebogen en leuke oplossingen hebben bedacht in de compositor van Blender.
Maar mooi dat 3ds Max daar mee bezig, maar moet het echt in de Cloud? Leuk voor projecten die geheim moeten blijven... Dit kun je namelijk niet verkopen aan klanten die je een geheimhoudingsverklaring onder de neus hebben gedrukt. Aangezien het over de zee is gaat met een render, een opslag of een andere cloudoplossing, en de VS heeft een wet: "Wat hier is aangekomen, is van ons"
Dus pas op met die cloud-oplossingen.
Edit: Zag trouwens dat het wel locaal kon, gelukkig.
WilbertIk ben het niet helemaal met je eens, ik heb zelf geen ervaring met Cycles maar de noise die ART bevat kan heel goed met het ingebouwde noise filter worden tegen gegaan.
Cloud rendering ben ik zelf ook nog geen voorstander van, maar ART heb ik ook al getest op onze eigen farm en dat ging prima.
De mogelijkheden wat shaders betreft zijn bij ART nu nog beperkt, maar goed het zit nog in een soort publieke beta.
3ddyProbeer eens Cycles, dan ga ik ART proberen 😊
En als je je test scene in fbx kunt opslaan, kunnen we dezelfde scene testen in beide progs.
WilbertZit er veel verschil tussen GPU en CPU rendering in Cycles?
3ddyJa, een enorm verschil in tijd. Qua andere dingen niet, shaders blijven hetzelfde, op een paar excentrieke shaders na ondersteund GPU en CPU dezelfde shaders.