Camera gelijk zetten aan fotoIk moet voor een opdracht een huis in een foto zetten. Nu probeer ik mijn camera in het zelfde perspectief te zetten als die van de foto, maar ik heb het idee dat ik heel moeilijk aan het doen ben. Ik heb voor tutorials gegoogled, maar met weinig resultaat. Aangezien er zo vaak 3d beelden in reel-life beelden worden gemonteerd, lijkt mij het onzinnig om het wiel opnieuw uit te gaan vinden.
Weet iemand een goede tutorial hiervoor? op zich maakt het denk ik niet uit voor welk software de tutorial is.
Ik ziet met het volgende: Ik wil een object vastmaken aan een punt van een flexibel le nurb surface.
Ik probeer namelijk een balletje te maken waar een staart aan zit. (bekend van Animation Mentor). Het balletje moet dus kunnen squashen en stretchen.
Ik had het als volgt bedacht (maar dat werkt dus niet): door er een curve op te projecteren en aan die curve dan de staart paranten. Maar aan de curve valt niks te parenten, die is niet eens in de outliner te zien. Toen dacht ik als ik nou een surface maak uit die curve. Die surface beweegt mooi mee, maar ook daar kan zolang de surface nog afhankelijk is van de curve niet aan geparant worden.
"Photoshop Ext. kan 3D bestanden zoals .3DS (Max), .OBJ (Maya), .U3D (Acrobat 3D), Collada, and KMZ (Google Earth) openen en plaatsen, om vervolgens het gezichtspunt aan te passen (de rotatie, camera parameters, etc.). Photoshop Ext. zelf heeft verder geen 3D modeling tools. Photoshop Ext. kan rechtstreeks op textures spuiten van het 3D bestand en laat je 'live' zien hoe deze veranderen."
Ik kan hier alleen geen screenshots of video's van vinden. Als iemand hier meer van gezien heeft, Share? 😄
Like
Reageer
splinezoneIk zag bij de VFX2006 dat 3dhype er een conculega bij heeft www.splinezone.com Aan de eene kant altijd leuk om nog meer 3d activietijd in NL te hebben Aan de andere kant jammer dat er zo allemaal kleinere communities onstaan in plaats van 1 grote. (dat is natuurlijk mijn mening)