Thefirstfloor

Portfolio Info Blog Likes (0) Volgt (0) Volgers (1)
 Bericht
Volg
 Renderen en doorwerken Is er een manier om door te werken in de file terwijl max een plaatje aan het renderen is? Vind het nogal raar dat je moet wachten terwijl die bezig is terwijl ik ondertussen mooi nog even wat objecten kan editen oid.
 Like
 Reageer
 Document gesaved, maar is 2.5D, hoe grab ik de tools weer?
 Like
 Reageer
 Hoe? Modelleer dingetjes die ik niet vinden kan Van oorsprong een maxer, maar nu bezig in maya omdat de pipeline van Sony nu eenmaal zo werkt. Ben benieuwd naar een aantal functionaliteiten in maya die ik nog niet heb kunnen vinden of natuurlijk nog niet goed genoeg begrijp.
Hopelijk kan iemand me wat tips geven, dat scheelt me veel google tijd.

- Remove isolated vertexes.
Als ik een edge loop delete, blijven de vertexen achter. Max en c4d hebben hier een functie voor. In maya nog niet gevonden (wel mesh cleanup maar die deed niet wat ik wilde)

- Verschalen van een edge loop.
Of eerder verschuiven eigenlijk, ik wil binnen het vlak de edge loop verschuiven (poly modeling). Offset edgeloop maakte er 2 aan, het liefst verschuif ik degene die ik wil.
Kan dat?

- 2.5 D snapping
Nog niet gevonden

 Like
 Reageer
 Maya logica, corner / smooth / bezier Als ik dit doe in max:

* spline tekenen
* vertexen daarvan editen voor rechte en soepele hoeken
* extrude
* edit poly

Dan ben ik dus in mn mesh flexibel. Als ik punten/vertexen edit in de spline dan veranderd dat mee in de mesh.

Dit wil ik in Maya ook doen maar bovenstaande logica kan ik niet 1 op 1 toepassen, ik loop vast op het kunnen bepalen van de smoothnes van een vertex (knot).
Enige wat ik zie ik rebuild curve maar dat past de hele curve aan. Hoe edit je een punt in maya is dus eigenlijk de vraag.
In tutorials die ik heb bekeken doen ze precies dit niet, ze doen van alles, maar dit niet.

Thnx
 Like
 Reageer
3ddy Publishing © 2000 - 2024